Az eddigi tapasztalataim szerint a motoros ember általában két dologgal üti el az időt akkor, amikor a vártnál kevesebb lehetősége akad nyeregbe szállni. Az egyik a motorok nézegetése. Sokan tesszük fel a kérdést a hosszú, sivár téli estéken: mi lesz a következő? A másik pedig a felszerelések bogarászása, hiszen a kesztyű, nadrág, tökfödő elhasználódik, hiába szerettük meg egyik vagy másik darabot. Én most éppen hatalmas bukósisak keresésben vagyok. A korábbi Marushin bukósisakom nagy szerelem volt, de eljárt felette az idő. Tavaly hozzám vágtak Indiában egy SMK Stellar tökhéjat, ami nem bizonyult rossznak, de az a bizonyos szerelem nem alakult ki. Az új bukóval szemben három kritériumom van: zárt legyen, szellőzzön jól és 65 ezer forintnál ne nagyon kerüljön többe. Valahogy így került képbe az LS2 FF397 Vector F2.
Na de mit is tud az LS2 FF397 Vector F2? Először is jár hozzá pinlock betét, a könnyen eltávolítható plexi karcálló, akad benne könnyen kezelhető napszemüveg és kivehető-mosható a bélése.
A szellőzésre láthatóan nagy hangsúlyt fektettek, hiszen az arc felől két helyen engedheted be a levegőt, hátul pedig egy nyitható szellőzőn keresztül tudod kiengedni. Ígéretes.
Annak fényében, hogy van beépített szemüveg is, a bukósisak tömege valóban nem tűnik soknak. A gyártó 1.390 (+-50) grammot ad meg, ha ez jó aerodinamikával párosul, akkor a viselése valószínűleg nem lesz fárasztó.
A Vector a SHARP teszten 3 csillagos értékelést kapott, akárcsak a Scorpion sisakok többsége vagy a csúcskategóriás Schubert C3. Mivel tesztelni még nem volt lehetőségünk, ezért kíváncsi voltam, hogy mit szólnak hozzá azok, akiknek már van ilyen tökfödőjük. Szerencsére a visszajelzések pozitívak. A külföldi fórumokon megerősítik, hogy a szellőzése jó, maga a sisak pedig a tapasztalataik szerint nem zajos. Ára a Motoralkatresz.eu üzletében pedig simán belefér az én keretembe is…
Támogatott tartalom
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »