Lehet, hogy sokan legyintenek, ha egy motor kisebb, gyengébb, szerényebb változata piacra kerül. Áttekintve az elmúlt évek motorfejlesztéseit, azt kell mondjuk, hatalmas lyukak vannak a gyártók palettáján, az egymásra licitálás, a vásárlók kegyeinek keresése a legerősebb, legnagyobb, leggyorsabb motorokkal irracionalitás szintjére juttatta a motorgyártást. A kevesebb néha több, tartja a mondás, talán a jelenlegi gazdasági helyzet kissé átalakítja az emberek szemléletmódját. Persze nem mondhatjuk, hogy egy 800 köbcentis, 81 lóerős élménymotor a racionalitás csúcsa volna, de az kijelenthető, hogy sokkal kezelhetőbbnek, barátságosabbnak, ergo élvezetesebbnek tűnik az előd tükrében.
A pletykák igaznak bizonyultak, íme a Hypermotard 796 első hivatalos képei. Bár az előzetes információk köre nem túl széles, néhány fontosabb paraméter már tudható. A masina száraz tömege 167 kilogramm, az új fejlesztésűnek mondott aggregát teljesítménye 81 lóerő (59,6 kW), a nyomaték pedig 75.5 Newton-méternél csúcsosodik ki. Tradicionális Ducati rajongókban csalódást kelthet, hogy ez is egy újhullámos Duke, azaz olajfürdős csúszókuplungot kapott a masina. Bár apró, de fontos részlet, hogy az ülésmagasság 20 milliméterrel alacsonyabb az 1100-eshez képest, „csak” 825 milliméter. A paripa háromféle fényezéssel lesz kapható, a hagyományos vörös mellett fehér és fekete színek adják a lehetséges opciókat. A hírek szerint az L2-es aggregát, mely Euro3-as minősítésű kipufogórendszerrel szerelnek, csak 4,9 literes fogyasztással rendelkezik – gondolom ez nem sportos stílusú vezetés mellett mért érték.
Egy ilyen motor esetében ugyan nem a vételár az első megfontolásra kerülő tényező, de a Ducati most ezt az adut is kijátssza. Az Olaszországban érvényben lévő gazdaság-élénkítő program értelmében a 60 kW alatti teljesítményű motorok 500 eurós árkedvezménnyel kaphatók (az állam pótolja ezt az összeget egy Euro0-ás illetve Euro1-es robogó illetve motor bezúzásának feltételével), erre a Ducati most rátesz egy lapáttal. 2009-ben a kis bestia további 1000 euróval olcsóbban kapható, így októbertől 7990, 2010 januárjától 8990 euró az ára – a rossz hír, hogy csak Olaszországban.
Cimkék:
Kis technikai érdeklődéssel megáldott motorosaknak az alábbi videó érdekes lehet, így készül a Vespa GTS.
Elolvasom »Terjeszkedik a Bajaj, az indiai motorogyártó, és ezáltal az egész világ gazdagabb lett egy újabb szórakoztató reklámfilmmel.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »