Szinte hihetetlen az, amivel a Yamaha, valamint Suzuki márkakereskedéssel foglalkozó Harmati szalonnak a napokban szembesülnie kellett. Ugyanis a tulajdonos megbízásából a HardGuard Group Security Zrt. emberei kordonnal zárták körbe az épületet, a belépést pedig mindenkitől megtagadják, akit illetéktelennek ítélnek. Ilyen nem kívánatos személynek minősül Harmati Árpád korábbi motorversenyző és a cég névadó tulajdonosa. Az ő közleményére kaptam fel én is a fejem, amit most alább változatlanul közzéteszünk mi is.
„Azt már korábban hallottuk, hogy az ingatlan tulajdonosának, amelyben a szalonunk van, magas tartozásai vannak. Azt is, hogy megpróbálják tulajdonosváltással megoldani valahogy a dolgot. Az építményt végül olyan emberek kezébe menekítették ki, akik most úgy érezték, hogy a bérlő tulajdonára is ráteszik a kezüket – vagyis a motorkereskedésre is.
Egy szép napon Miháldy Zsolt, mint ex-tulajdonos és az új tulajdonosként bemutatott Káposztás György, aki a szomszédos bútorbolt, a Tectona Grandis nevű offshore cég képviselője is egyben – besétált a szalonunkba és kijelentette, hogy az ingatlan az övé, és takarodjunk innen. Miután a tulajdont igazolni nem tudta, és nekünk 2024-ig érvényes szerződésünk van, illetve a bérleti dijat is becsületesen fizettük, természetesen nem kívántunk hirtelen máshol egy új kereskedést nyitni, úgyhogy maradtunk.
Aztán múlt pénteken megjelent két tucat kopasz, testes férfi, Hard Guard Security feliratú ruhában, Mikó István képviseletében és felhúztak egy kerítést, amin senkit nem engedtek be, még engem se. Nem engedték be az ügyfeleimet sem, akik a saját motorjukat sem kapták így meg. Természetesen azonnal a rendőrt hívtam, de a rendőrük egyszerűen nem mertek velük szembeszállni. Ez után ügyvédhez fordultam, és minden dokumentum rendben van, de a felszólítás ellenére sem engednek be. Konkrétan eddig senki nem értette, milyen alapon merik ezt megcsinálni. Igazából csak nézünk, hogy mi történik itt. Mintha nem is az Európai Unióban lennénk, úgy önbiráskodnak teljesen jogtalanul.”
“Tehát nem elírtuk, hanem tényleg nem KI, hanem konkrétan EL akarják rabolni az üzletet. A szóban forgó privát biztonsági cég heti 12 milliós tarifáért bármit elfoglal, és hiába az érvényes bérleti szerződés, illetve a magántulajdont képező tárgyak, egyszerűen elzavarják a rendőröket.
És az ügyvédek egyeztetése és felszólítása ellenére nem adják vissza a több mint 250 millió forint értékű járműveket és eszközöket. Ez történik itt és most. Egyébként mint érdekesség is érdemes arra gurulni és személyesen is megnézni, milyen egy ilyen ELrablás élőben!”
A fenti leírás szerint az épületet elzáró kopaszok Hard Guard Security feliratú pólóban jelentek meg a helyszínen. Maga a cég ugyan csak néhány esztendős, azonban az egykori Hard Force Securityvel tudomásunk szerint mutat némi átfedést a tagság. A focimeccseken edződött Hard Force végül 2014-ben, mintegy 100 millió forintos adótartozás következtében lehúzta a rolót. Az új céghez (Guard) kapcsolattartónak pedig ugyanúgy Nagy József van megadva, ahogyan az régen is volt (Force). A referenciáik között csupa keményvonalas biztonsági szolgáltatás van felsorolva. Ez alapján nagy hangsúlyt fektetnek sportrendezvények, főleg futball meccsek biztosítására: Vasas, Paks, Honvéd, Felcsút – azaz sok komoly munkájuk volt. Alvállalkozóként pedig időnként besegítenek a kormányközeli rendezvényeken gyakorta felbukkanó Valton-Security Kft.-nek.
Telefonon sikerült elérnem a cég képviseletében Mikó Istvánt, aki úgy mutatkozott be, mint a cég jogi képviselője, aki meg lett bízva azzal, hogy a jelenleg folyamatban lévő ügyben nyilatkozzon. Az ő elmondása szerint minden jogszerűen, a törökbálinti jegyző bevonásával történt.
Elmondása szerint az akciónak oka az, hogy Harmatiék mintegy 41 millió forintos tartozást halmoztak fel. Ennek tényére az ingatlan tulajdonosa már korábban is figyelmeztette őket, sőt, mintegy 9 hónappal ezelőtt ezt hivatalos úton is megtette. Mikó nem felejtette el megemlíteni, hogy a motorkereskedés mindemellett jelentős mennyiségű közmű tartozást is felhalmozott, akiknek így volt, hogy aggregátorról kellett biztosítaniuk az üzlet áramellátását.
Természetesen rákérdeztem arra is, hogy mi lesz így az ügyfelek bent ragadt motorjaival. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a tegnapi nap folyamán négy olyan motorkerékpárt már ki is engedtek, amelyeknek eredetét a tulajdonosok forgalmival igazolták. Azonban azt is elmondta, hogy ezt a gyakorlatot az ingatlan tulajdonosa nem kívánja folytatni. “Ha mindent hagyunk elvinni, akkor csak egy üres épület marad.” – mondta. Kérdésemre ugyan még azt válaszolta, hogy ezen nem kívánnak változtatni, később mégis azt az információt kaptam, hogy mintegy fél órával a beszélgetésünk után elkezdték kiengedni a tulajdonosok motorjait “a sajtó nyomásra”.
Ez utóbbi információt már Árpitól kaptam. Vele beszélve szinte hallottam a rázúduló forró víz csobogását, amikor a fenti vádakat elmondtam neki. Elmondása szerint természetesen szó sincsen semmilyen tartozásról. Az aggregátoros világításhoz is hozzátette, hogy az nem elmaradt számlák miatt történt, hanem azért, mert az ingatlan tulajdonosa ilyen formán akart nyomást gyakorolni a márkakereskedésre, hogy hagyják a területet.
Harmati úr elmondása szerint a Hard Guard Security, valamint az ingatlan tulajdonosa nem bemutatott, és feltehetőleg egyúttal nem is létező dokumentumokra hivatkoznak. Azt is elmondta, hogy ő nem bűnöző. Nem kíván igazságszolgáltatást az ügyben, csak azt, hogy ne történjen igazságtalanság, és ezért kész bíróságra menni. Ezért is írta le a történetét nevekkel. Azt mondja, hogy elege van abból, hogy ismeretlen tettes ellen tegyen feljelentéseket, amikor pontosan tudja, hogy kik cselekednek az ártalmára.
Egyelőre várjuk a további fejleményeket. Az azonban mindenképpen ígéretes és örvendetes, hogy legalább a Harmati szerviz ügyfelei elkezdhették visszakapni a motorjaikat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »