A hír Angliából származik, de vélhetően nem csak a szigetországban forgalomba helyezett Honda X-ADV modelleket érinti. A japán gyártó ugyanis visszahívást jelentett be a zseniálisan sikerült terep-túra-robogó típusra. Mint arról korábban már beszámoltunk, a gép Európa-szerte remek eladási adatokat produkál. Most azonban valamennyi 2017. január 26-a és 2018. október 4-e között gyártott X-ADV vissza kell guruljon a márkaszervizekbe – a közlemény szerint sürgős javítást igényelnek.
A visszahívási közlemény szövege pontosan így szól: “Amikor a motorkerékpár folyamatosan alacsony sebességgel halad, a keletkező magas hő hatására az ECU-ban található PPTC egység túlmelegedhet és hibás jelet adhat ki. Ennek hatására a jármű motorvezérlő elektronikája tévesen vész-üzemmódba kapcsolhat. Ezt követően nem lehetséges a váltó működtetése és a teljes hajtóerő elveszhet.”
Magyarra lefordítva semmi egyébről nincs szó, mint az erőforrás vezérlő-elektronikájában levő, egyébként újraindítható biztosító-egység túlzott hőérzékenységéről. Viszont amikor ő – tévesen – hibát észlel, megbénul az egész jármű. Arra nézve persze nincs információ, hogy a jelenség előfordulásához mennyire szélsőséges körülmények kellenek. Mit jelent a “folyamatos lassú sebesség”? Folyamatos gázzal és hátsó fékkel kell szűk manőverekben kínozni órákon át, vagy elég egy városi araszolás? Vélhetően az utóbbi helyzetben nem fordul elő, mert akkor korábban napvilágra került volna a probléma.
Annyi biztos, hogy az X-ADV számomra a viszonylag rövid tesztút ellenére az egyik legnagyobb meglepetést és nagyon nagy élményt nyújtó tesztmotor volt a 2017-es évben. A fenti visszahívás semmit nem csorbít a tudásán – a Honda szervizek nyilvánvalóan hamar cserélik a szükséges alkatrészt és a tulajdonosok elégedetten használhatják tovább a konstruktőrök által remekül megálmodott mindenes öszvért.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »