Honda motor drága kincs, jó ha van, de még jobb, ha kettő van. És ebből legalább egy régi. Egészen biztos vagyok benne, hogy nem pont így szól az eredeti mondóka, de szerintem rendben van ez így. Az öreg japán nagymotoroknak ugyanis megvan a maguk rendkívüli bája és van most a világban valaki, aki annyira eredeti állapotú gépet tudhat a magáénak, hogy azt gyakorlatilag már lehetetlen fokozni. Ugyanis egy eredeti 1981-es Honda CBX-B került elő még összeszereletlenül, dobozban. Az azért menő, ugye?
Azaz a motor egyszerre nem csak egy vérbeli veterán gép, hanem egyazon időben vadonatúj is. Ez ám a paradoxon. De az biztos, hogy most akad valaki, aki ha összerakja a doboz tartalmát akkor egy olyan autentikus élményben lehet része, amit csak egy 1981-es, 1’047 köbcentis sorhatos, 24 szelepes levegőhűtéses erőforrás képes adni. Mármint újonnan.
A Honda CBX-B változatát 1981-ben mutatták be, három évvel az első CBX után. A modell sport-túra változatának szánták, 105 helyett azonban már csak 100 lóerőt préselt ki magából. Új, monoshock felfüggesztést kapott hátulra, előre pedig 39 milliméteres, állítható villákat, fejidomot valamint kemény dobozokat. A megnövekedett tömeg miatt pedig megerősítették a vázat és nagyobb féktárcsákat kapott előre.
De mi a fenét keres egy 37 éves motor az eredeti csomagolásában? Senki nem tudja biztosan. Egy népszerű elmélet szerint pont ezidőtájt a Honda adományozott néhány motort oktatási célokra olyan intézményeknek, amelyek motorkerékpárok szerelését is oktatták. Ezért nincsen gazdája, de hogy miért nem tűnt fel senkinek vagy miért merült feledésbe arra ez nem ad választ.
De akármennyire is magára volt hagyva az új, de mégis öreg motor. Ezúttal már megtalálta új gazdáját. Összesen 28’000.- amerikai dollárért, azaz hozzávetőlegesen 8 millió forintért kelt el. Irigykedünk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »