Alacsonyabb motoros társainknak sok problémája lehet a motorválasztással. A BMW azonban másképp gondolja.
Hogyan választunk motort? Számokban kifejezhető adatok „elemzése” a racionális megközelítés, de legtöbbünk jóval szubjektívebb szempontok szerint dönt. No de mi van akkor, ha a kiválasztott paripa túl magas? Az utólagos módosításokra sok példa van, típustól függően akár egy egyszerű, otthon vagy szervizben elvégzett felfüggesztés-módosítással, vagy egy vékonyabb üléssel néhány centimétert lehet nyerni, ami sok segítséget nyújthat. Bonyolultabb esetben hasonló eredményt a rugóstag, teleszkópok cseréjével lehet csak elérni. A legrosszabb gyakorlat a probléma teljes figyelmen kívül hagyása, mert megálláskor a „pipiskedés”, lábnyújtogatás a legkevésbé sem biztonságos.
A BMW erre a problémára is nyújt a jövőben gyári megoldást. Ezentúl bizonyos modellek gyárilag alacsonyabb kivitelben rendelhetők, értelemszerűen a felfüggesztés gyári átalakításáról van szó ebben az esetben is. Az utólagos módosítás így elkerülhető, a gyári garancia elvesztésének kérdése fel sem merülhet.
Az érintett modellek és választható, alacsonyabb ülésmagasságuk:
F800 S és ST – 760mm
F650 GS – 765mm
R1200 R – 750mm
R1200 GS – 790mm
R1200 RT – 750mm
Ezek a modellek egyelőre csak az Egyesült Királyságban rendelhetők, de remélhetőleg hamarosan az összes európai piacon fellelhetők lesznek.
Ezeken a modelleken az alacsonyított kivitel 2008. tavasza óta hazánkban is rendelhető
opció.