Az utóbbi idők komoly meglepetésmárkája a Benelli. A kínai tőkéből erőre kapó olasz motorgyártó cég a kisebb köbcentis szegmensekből építkezik szépen lassan felfelé a presztizskategóriákig. A receptjük egyszerű: platformjaikkal a legnépszerűbb szegmenseket célozzák, a kevésbé fontos részleteken spórolnak, a fontosabbakra odafigyelnek, neves beszállítókat nyernek meg maguknak és az egészre ráhúznak egy már bizonyított – khm! – dizájnt. Aztán fogják az egészet, olyan extrákat raknak rá, amikért máshol fizetni kell és beárazzák az egészet a szegmens alá. Működik? Működik.
Azonban eljött az ideje, hogy az olasz márka komolyabb vizekre evezzen. Először is itt van a vadiúj 752S modell. A motorban egy folyadékhűtéses, 754 köbcentiméteres DOHC sorkettes muzsikál, aminek a teljesítménye 82 lóerő 9’000 fordulat/percnél. Ehhez 66.4 newtonméteres forgatónyomaték társul. Ennek kell megküzdenie azzal a 228 kilogrammal, amiben már benne van a csurig töltött 14.4 literes tank.
A Benelli szokásához híven oszlopméretű, 50 milliméteres, fordított Marzocchi villákat pakolt előre, a fékezéshez pedig a Brembót hívták segítségül. A radiális féknyergek pont egy normál pizza méretével azonos, 320 milliméteres átmérőjű tárcsába kapaszkodnak. Kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz élőben.
Ugyanerre a sorkettes motorblokkra alapozva a Benelli előállt egy prototípussal is. Mégpedig annak a motornak a nagytesójával, amiről BobMaster kollégánk a következőt írta: „…tökéletes példája annak, hogy ha valaki egy legendás név leporolásával vissza kíván térni a porondra, akkor azt hogyan tegye.” A Leoncino 800 ugyanazt a motorblokkot és felszereltséget kapja, amit a 752S.
Cimkék:
Egy futurisztikus naked és egy előremutató kalandmotort mutatott be a Honda 125 köbcentiméteres kategóriában.
Elolvasom »Becélozza a középső sávot az Aprilia. Mégpedig úgy, hogy levágnak az 1100 köbcentis V4-es erőforrásukból két hengert.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »