A Honda V4-es koncepció bizonyos mértékben lecsillapította a V4 rajongókat. A Honda legújabb bejelentése, ha lehet még ettől is kiábrándítóbb. Nem elég, hogy idén nincs új V4-es, csak 2010-re tervezik kiadni az új motort. Ám várhatóan egy újabb világelső váltóval dobják piacra.
Az idei nagy európai motorkiállításokon bemutatott koncepció kicsit kiábrándító a V4 fanatikusoknak. A VFR rajongók évek óta az új modellt várják. A 2002-ben debütált modell ugyan átesett egy minimális frissítésen 2006-ra, de gyakorlatilag a motor változatlan formában kerül a vásárlókhoz. Az utóbbi évek motorfejlesztéseit nézve sajnos azt kell, hogy mondjam, az idő elhaladt a VFR mellett, ellentmondásos V-TEC ide vagy oda, a kisebbik Hornetben is komolyabb technológiát vonultat fel. Persze a régi nem feltétlenül rossz, de az uralkodó trendet elnézve nem tűnik célravezetőnek a fejlesztés elhanyagolása. A VFR unikum és népes rajongótábora van.
A Honda legújabb sajtótájékoztatójában beszélt az „új kezdetről”, amit a 2010-es modellévre terveznek magvalósítani, és ez a VFR-t is érinteni. Ígéretük szerint egy korszerű, a jövő kihívásainak megfelelő motorral fognak bennünket, motorosokat meglepni. Az idén sportmotorokon először alkalmazott ABS ugyanúgy a csomag részét fogja képezni, mint a fejlesztés alatt álló NGT (következő generációs váltó). Ez a dupla kuplungos váltó a tájékoztató szerint a hatékonyság növelése mellett motorokon először elektronikus vezérléssel fog rendelkezni és a HFT továbbfejlesztésének tekinthető. A megoldás nagyban hasonlít az Audi R8 sportautóban alkalmazott DSG váltóra, bár a szekvenciális váltási sorrend motorokon nagy újdonságot nem jelent.
Nos akárhogy is lesz, remélem egy (vagy több) ütőképes csomagot sikerül 2010-re összeállítani és a VFR újra régi fényében tündökölhet. Az alábbi kis videóban az 1979 óta megszületett V4-es Honda verseny- és sportmotorokra építve mutatja be az „új kezdet” koncepciót. Ki tudja, talán a jelenlegi V4-es, 800 köbcentis MotoGP technikára épül az új motor?