A Kawasaki 2009-ben megújult modellekkel gazdagítja a kétkerekűek kínálatát. A ZX-6R, az ER-6 család, a VN 1700 és a KLX 250 új változataival hívja fel magára a figyelmet a kiemelt szegmensekben. Az eddig nyilvánosságra hozott információk csak a főbb változtatásokat említik, nézzük mik ezek!
A 600-as supersport osztályban a Honda mellett a Kawasaki is új modellel lepi meg rajongóit.
A fő hangsúlyt a Ninja esetében a kezelhetőség növelésére helyezték a mérnökök, ennek jegyében a változások elsősorban a vázra és a blokkra terjednek ki. A kiemelt módosítások: nagyobb nyomatékleadás a középtartományban, jobb kormányozhatóság, nagyobb kanyarbemeneti sebesség és kisebb menetkész tömeg. Az új motor külső megjelenésében illeszkedik a nagytestvér ZX-10R jelenlegi arculatához.
A 650 köbcentis középsúlyú motor első újjászületését láthatjuk az új modellévtől. A kezdőknek, újrakezdőknek ideális vascsikó napjaink egyik igazi „mindenese”. A 600-as naked osztály üde színfoltja ez a sorkettes konstrukció, a blokk kompakt kialakításának hála az egész motor 400-as motorokat idéző filigrán szerkezet. A pörgős blokk teljesítmény-leadása nagyon egyenletes, alsó- és középtartományban sokszor lehet borsot törni a sportmotor ősökkel büszkélkedő sornégyes versenytársak orra alá.
Az első generáció gyermekbetegségeit a mérnökök az új motorban kiküszöbölték, megváltoztatott vázzal, hátsó lengőkarral és felfüggesztéssel csökkentették a vibrációt. Mind az „n”, mind az „f” változatok új megjelenésében dominálnak az egyenes vonalak és a szögletes kialakítás. További szembetűnő változás a folyadékkristályos műszerfal és a LED-es hátsó lámpatest alkalmazása. A teljes burkolatú „f” változat fejidoma a sportos teljesítményét hangsúlyozandó a ZX család megjelenését idézi. 2009-ben az „n” változat narancsmetál és a mostanság népszerű fehér színekben, az „f” pedig a ZX család lime és plazmakék színeiben lesz rendelhető.
Igen, 1700 köbcentiméter. A nagyobbik Vulkán szívműtétje után plusz 100 köbcentivel és új szelepvezérléssel lép a nagyközönség elé. A hosszabb löketnek és nagyobb hengerűrtartalomnak hála a motor erősebb és nagyobb a rendelkezésre álló nyomaték, amit a Kawasaki elektronikus pillangószelep-vezérlésű rendszerének segítségével tarthatunk kordában. A sportmotoroktól eltérően, ez a rendszer egy sokkal finomabb, lágyabb gázreakciót biztosít. Az új blokk szerkezetében a nagytestvér VN2000-et idézi, de a szelepvezérlés attól eltérően SOHC rendszerű, azaz egytengelyes felülvezérlést alkalmaztak a mérnökök. A Vulcan család többi modelljéhez hasonlóan ez a monstrum is megkapta a szíjhajtást, amely egy overdrive fokozattal ellátott hatsebességes váltóra csatlakozva viszi át a vízhűtéses, V2-es aggregát teljesítményét a hátsó kerékre.
Az átdolgozott vázzal és új megjelenéssel rendelkező motort ezentúl háromféle változatban rendelhetjük, amelyek felszereltségükben térnek el. A Classic alapváltozat maga az új gépszörny kiegészítők nélkül. A klasszikus formához klasszikus fényezés illik: ez a változat fekete színben lesz elérhető. A Classic Tourer extrái között megtalálhatjuk a tempomatot, a nagy szélvédő plexit és az oldaldobozokat, az utas kényelmét pedig lábtartó trepnik és háttámla növelik. Ehhez a felszereltséghez egy vörös-beige fényezés jár. A Voyeger változat kapcsán külön említést érdemel, hogy ez az első japán cruiser, amely teljes idomzattal kerül a piacra: szélvédő plexi, fejidom és a lábat védő szélterelők teszik teljessé a kényelmet a hosszú távú cirkálón. A Classic Touring tempomatja, oldaldobozai mellett egy hátsódoboz és megnövelt kényelmű utasülés teszi élvezetessé a túrákat.
Bár a motor kompakt kialakítású váza könnyebb, mint az elődé, a menetkész tömeg még így is hatalmas. A lendületben lévő gépsárkányt a Kawasaki fékrásegítő rendszerével tudjuk biztonságosan megállítani.
A „kevesebb néha több” elv figyelembe vételével született motor a KLX 300R utódjának tekinthető. A kis enduró 249 köbcentis hengerűrtartalmú, négyütemű, vízhűtéses blokkja lehetővé teszi, hogy közúti forgalomba helyezve a fiatalabb korosztály is legálisan élvezhesse az endurózást. Persze a fiatalok mellett bárki jól használhatja a motort akár a mindennapokban is, ehhez a könnyű acél csővázban elhelyezett széles nyomatéktartománnyal rendelkező, DOHC szelepvezérlésű blokk szolgáltat megfelelő alapot. A futómű a többcélú használathoz lett kialakítva, a 43 milliméter átmérőjű belső csővel szerelt fordított teleszkópok és a teljesen állítható gáztartályos hátsó rugóstag jól kompenzálja a terep egyenetlenségeit, de a szilárd burkolaton is kényelmes motorozást ígér.
Több fontos modell 2009-re csak színeiben frissül. A ZZR1400 zöld illetve fekete, a GT1400 pedig szürke és metálkék színben lesz rendelhető. A tavaly megújult ZX10-en ezentúl divatos fehér fényezést is láthatunk.
A kisebbik „Z” 2009-ben fekete, mélykék illetve lime-fekete színekkel, a nagytestvér pedig fekete, narancs-fekete és fehér-fekete színekkel ékeskedik.
A motorozás élvezete nem a számokról szól, de a számszerű jellemzés is érdekes lehet. A Kawasaki bejelentése szerint a kölni Intermoton hamarosan megismerhetjük az újdonságok műszaki paramétereit is.