Az Aprilia hivatalos hírblogján megjelentek a legfrissebb képek a már régóta várt sportmotorról, az RSV4-ről.
Bár a motorozás hőskorában is fontos volt az egyenlő körülmények közti megmérettetésből győztesen kikerülni, napjainkban a gyorsasági versenyzés az egyik legerősebb marketing-eszközzé vált. A cég a V2-es konstrukcióra épülő RSV 1000 R-rel képviselteti magát ebben a szegmensben, de ezzel jelentős sikereket nem lehet elérni a sornégyesek dominálta gyorsasági sportban. Gondoljunk csak a Ducati által kezdeményezett szabálymódosításra, amely szerint a superbike világbajnokságban az 1000 köbcentis (sornégyes) géposztályban 1200 köbcentis V2-es modellek indulhatnak.
Az Apriliának ez a helyzet már csak azért is kínos, mert a MotoGP-ben a 125 illetve 250 köbcentiméteres osztályban többnyire az ő motorjaikkal szerzik meg a győzelmet már évek óta. A februárban bemutatott RSV4 tanulmánnyal ezt a problémát szeretné orvosolni a gyár. A legújabb képek az olaszországi Mugello pályán készültek, ízelítőként kerültek fel a hivatalos oldalra a szeptember 21-i bemutató előtt. A képek tanulsága szerint a sorozatgyártásra kerülő változat formavilágában illeszkedik a jelenlegi modellhez, az idomok kialakítása nagyon hasonló az RSV 1000 R-éhez. A szintén 2009-re ígért BMW S1000RR-ről időközben sok részlet kiszivárgott, az Aprilia esetében csak a februárban említett adatokra hagyatkozhatunk. A beígért 207 lóerő nagyobb, mint a versenytársaké, a motor saját tömege szintén versenyképes, a hivatalos adatok szerint 160 kilogramm, a V4-es konstrukcióval pedig valódi technikai csemegét dob a piacra az olasz cég.
A végleges adatokat várva egy dologban már most biztosak lehetünk. Az európai gyártók jövőre komoly felfordulást fognak okozni a kategóriában. Azt már tudjuk, hogy a Yamaha a 2009-es –
V4 imitátor blokkal szerelt – R1-gyel csúcstechnikát képviselő motorral száll ringbe, de az egyik legsikeresebb modell a Suzuki GSX-R 1000 még mindig várat magára: ki tudja, talán a hamamatsuiak is egy MotoGP-s GSV-R-re épülő V4-es alkotással lepnek minket.