Az internet nagy segítség a piackutatásban és a marketingben – a motorgyártók számára is.
Egy új motor tervezésének egyik lépése a vázlatok, fantáziarajzok publikálása, a vélemények ilyetén begyűjtése. A potenciális vásárlók figyelmének felkeltésére pedig a megjelenés előtti kémfotóknál kevesebb alkalmasabb eszközt találtak ki.
A Ducati ezt a kérdést nemes egyszerűséggel oldotta meg: a Monster nagyobbik változatának új verzióját leparkolták egy forgalmas utcán éjszakára. Sajnos a képek minősége az éjszaki fényviszonyoknak köszönhetően kifogásolható, de néhány részletet így is kivehető.
Az első fék illetve a hidraulikus váltó radiális munkahengereket kapott, a műszerfal a 696-ról ismert digitális armatúra, a hátsó kerék pedig a Hypermotardon már látott Y-küllős megoldás. Nem utolsó sorban: a lökettérfogatot 1100 köbcentire növelték a mérnökök.