Idén májusban még lelkendezve számoltunk be arról, hogy a Royal Enfield végre igyekszik előnyt kovácsolni a saját történelméből. Piacra dobtak egy rendkívül ízléses, limitált szériás motort. Az nem csak hangulatában, hanem valóban részleteiben is megidézte a második világháború egy apró mozaikját. A Flying Flea – azaz WD/RE – névre keresztelt motorkerékpárok olyan járgányok voltak, amiket repülőből, ejtőernyővel dobáltak ki a katonáknak, hogy segítsék az információ áramlását olyan helyzetekben, amikor a rádiót nem szerencsés használni a hadszíntéren. Ezeknek az eredetileg 125 köbcentiméteres motoroknak állít emléket a Pegasus 500.
Az autentikus megjelenés, a valódi részletek átemelése és persze a második világháborús romantika megtette a maga hatását. A limitált szériás motorokat a piacra bocsátás utáni harmadik percben elkapkodták az utolsó szálig – és ez nem csak egy amolyan zsurnalisztikai túlzás. A boldogság azonban koránt sem lett felhőtlen.
A Royal Enfield főhadiszállásán ugyanis hoztak egy borzasztóan rossz döntést. Az átütő sikertől megrészegülve piacra is dobták a Classic 350 Signals Editiont, ami megszólalásig hasonlít a Pegasus 500-ra. Csak éppen sokkal olcsóbban, nem limitált szériában.
Ma már talán ők is látják azt, hogy nem szerencsés kétszer egymás után meglovagolni ugyanazt a tematikát. A vásárlók ugyanis teljes joggal háborodtak fel az indiai gyár húzásán. A vásárlók azért fizették ki a limitált szériáért kért felárat, hogy egy egyedi, prémium terméket kapjanak, amihez egyébként máshogy nem jutnának hozzá. Ehhez képest, ha műszaki tartalmában nem is teljesen, de hangulatában és kivitelében sokkal olcsóbban a piacra dobják ugyanazt, akkor a vásárlónak kellemetlen kérdései támadhatnak. A Royal Enfield időközben beláthatták a problémát. Az elégedetlen ügyfelektől visszavásárolják a motorokat és jól informált vásárlóknak értékesítik azokat újra, akiket így már nem érnek kellemetlen meglepetések.
Cimkék:
Már-már fokozhatatlanul full extrás az a Suzuki GSX-R1000 Ryuyo, amiből mindössze 20 darabot készítenek. Igazi limitált széria.
Elolvasom »A Suzuki beetetőkampánya egyre csak halad a maga útján, mi pedig most megláthattuk a készülő Katana első részletét.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »