A motoros túrázás nem könnyű műfaj. Csodálatos helyekre jutsz el, ráadásul sokkal közelebb kerülsz a természethez, mintha ugyanoda négykerekű bádogdobozzal mennél. Viszont ennek a nagy szabadságnak megvan a kényelmetlen oldala is: teljesen ki vagy téve az időjárás viszontagságának. Az izzadtságszag sem kellemes, de rommá ázni és másnap a hűvös hegyi időjárásban félig vizes cuccban útnak indulni még rosszabb. A megoldás régen megszületett: esőruhát kell húzni. De az nagyon macerás, és ha egy kicsit elkésel, máris győz az eső. A gyártók részéről jött a válasz: megjelentek a három rétegű ruhák kivehető thermo- és vízálló béléssel. Azonban ezeknek is vannak komoly hátrányai, így jött a következő – jelenlegi legjobb – szint: a vízzáró réteg külső kopásálló anyagra laminálása. Ilyen jelenlegi alanyunk, az Alpinestars egyik idei újdonsága, a Mirage is.
A kabát elvisége megegyezik azzal, amit a korábban BobMaster kolléga által kipróbált Yokohama is képviselt. A vízállóságot a márka saját teflon membránja, a Drystar biztosítja. Ez azonban közvetlenül van laminálva a külső 500D cordura rétegre. Miért jó ez? Miért nem elég, ha belecipzárazod? A cordura ugye átázik. Hiába állítja meg a tested irányába igyekvő nedvességet a membrán, ha a kettő között az össze tud gyűlni. A külső rész végül komolyan vizes lesz – és nem biztos, hogy ki fog száradni másnapra. Azaz jön a kellemetlenség…
Amennyiben viszont a Drystar réteg laminálással kerül fel a cordurára, nincs semmiféle légréteg vagy hely közöttük – ergo a csapadék képtelen bejutni. Ezek a ruhák azt képesek produkálni, hogy az egész napos esőben motorozás végén lefolyik róluk a víz, és azonnal pont ugyanolyan súlyúak – és persze szárazak is -, mint szép napos időben. És akkor itt jön a nagy kérdés: de mi van, ha melegre fordul az idő? Mert hát abban mégis csak jobban szeretünk motorozni. Nos, ilyenkor a teflon alapú vízálló réteg egész jól kiengedi a bent keletkező párát – tehát sokkal kevésbé fogsz belefülledni, mint egy esőcuccba.
Ez azonban még nem elég. Szükség van szellőzésre is. Ezen a téren a Mirage hasonlóan operál, mint anno a Yokohama. Összesen hat szellőzőt találunk, amelyeket vízálló cipzárak és belül bogárhálók határolnak. Kettő van az alkarokon, kettő a mellkas-részen és kettő hosszában a háton a gerincvédő mellett. A gyakorlati próba meglepően hatékonynak bizonyult: már városi tempónál és egészen kellemesen meleg külső hőmérséklet mellett is kiválóan átjárt mindenhol a levegő. De ez a videóból részletesen kiderül – ott talán plasztikusabb az eredmény, mint leírva.
Az Alpinestars a biztonság terén semmit nem bíz a véletlenre. A Mirage könyökeinél és vállai belső oldalán Level2 protektorok vannak, ráadásul a vállakon kívül is erősítéseket találunk. Ezek jól is mutatnak, meg az aszfalttal történő közeli barátkozás során is vitathatatlanul jó szolgálatot fognak tenni. A gerinc- és a mellkas területein zsebeket találsz, ahova akár a márka saját Nucleon protektorait beteheted, akár hagyhatod üresen is őket és vehetsz külön védelmet az egész alá. Utóbbi előnye nyilván a hosszabb gerincvédelem, előbbié pedig a komfortosabb viselhetőség – innen meg mindenki eldöntheti, neki melyik a fontosabb.
A második oldalon találod a videónkat és még számos fontos részletet a Mirage kabátról. Plusz bemutatunk egy remek meleg aláöltözőt is, úgyhogy lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »