Tudom, sokan azt mondják: amikor motorozom, ne zavarja a koncentrációmat semmi! Olyankor a telefonnak helye nincs a gépen, legyen lenémítva a zsebemben. Ez így rendben is van abban az esetben, ha csak hétvégén néhány órára veszed elő a gépet – bizonyos mértékben irigylésre méltó hobbistaként. Amikor azonban minden napi közlekedési eszköz a motor – amivel esetleg munkaidőben is járkálsz – vagy éppen hosszabb túrára indulsz a nyergében, a telefon menet közbeni használata sokszor elengedhetetlen. Erre kínál számos megoldást a Kappa is.
Régóta lehet kapni kormányra szerelhető tokokat, amelyek nagy mértékben vízállóvá is teszik a technikát. Magam is kísérleteztem hasonlóval – apró probléma csuoán kettő van. Egyrészt amikor fut egy navigációs szoftver, a készülékek általában erősen melegszenek, a zárt tokban pedig nem igazán hűti őket a menetszél. Másrészt kesztyűben a fólián keresztül a kapacitív kijelző kezelése nem mindig megy gördülékenyen. Igaz, amikor elkezd esni az eső a túrán, legalább nem kell pánikszerűen elpakolni a mobilt.
Jómagam pontosan ezen okok miatt döntöttem vízálló telefon beszerzése mellett. Ilyenből egyre több félét lehet már teljesen emészthető áron kapni – egy motorosnak tehát megéri hasonlót beszerezni. Így védelem nélkül ki tudom tenni a kormányra – akkor is jól látom, ha navigálok vele, illetve akkor is, ha éppen hív valaki vagy nekem kell telefonálni menet közben. Mert hiába ágálunk ellene: a napi közlekedés során ez sajnos elengedhetetlen tud lenni.
A Kappa új, nyitott tartóját bilinccsel tudjuk a kormányra vagy bármilyen egyéb csőre rögzíteni. Ez a konzol a gömbfejével együtt egyébként pontosan ugyanaz, mint amivel a WayteQ xRider bölcsőjén már találkoztunk – ott pedig már bizonyított. Hatalmas előnye, hogy széles átmérő-tartományban fog atombiztosan – akár egy tükörszárra, vagy a túraplexik vasaira is felcsavarozhatjuk.
A bilinccsel is állíthatjuk a tartó helyzetét, illetve egy gömbfej is további finomhangolást biztosít a mobil pozicionálásához. Ez teszi lehetővé azt is, hogy akár fektetve, akár állítva rögzíthessük a telót és az garantáltan merőleges legyen a tekintetünk vonalára. Így kerülhetjük el a tükröződéseket és látjuk a lehető legtöbb pillanatban jól a kijelzőn feltűnő információkat. Tudom: tilos a tekintetet levenni az útról – de ha navigálni kell egy nyakatekert és sűrű területen, nem sok más lehetőségünk van, lássuk be.
Ez után következik a készülék biztonságos megfogása. Ezt két sarok és egy oldalközép rögzítésével éri el a Kappa Smart Clip rendszere. A sarkokat két hátsó pöcök összenyomásával nyithatjuk, majd amikor benne van a teló, a harmadik kapcsot manuálisan elhúzva kerül végleges helyére a mobil. Akinek a kis lelke ettől még nem nyugodt, az két bivalyerős gumihurkot is ráfeszegethet a készülékre – szerintem feleslegesen. Ez után viszont már tuti csak az atomvillanás fogja leszaggatni onnan…
A cuccot a forgalmazó Euromotor üzletének közvetlen közelében fogtuk gyakorlati gyorstesztre. Persze azt nem tudtuk szimulálni a városban, amikor egy csupasz motorral háromszázzal szaggatsz, és a menetszéllel mintegy ókori hősként harcolva azon aggódsz: kitépi-e a szél a tartóból a telefonodat. Ilyen esetekre lehet amúgy hasznos a kiegészítő gumis rögzítés. Mi csak nagyvárosi hepe-hupákon próbáltuk ki – a döccenők hatására meg sem rezdült. Íme:
A videó statikusan is bemutatja a Smart Clip tartót, és menet közben is vizsgázik
A Kappa Smart Clip tehát egészen ígéretesnek tűnik. Kétféle méretben kapható, a kisebbik készülékekhez valót itt találod, a nagyobb telefonokat pedig ezzel a tágasabb változattal rögzítheted. Minőségi darabnak tűnik, amely valószínűleg hosszú távú megoldást kínál egy mobil motoron való rögzítésére. Amennyiben hasonló cuccot keresel, ezt is érdemes megnézni és számításba venni.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »