A Budapest Motor Kiállításon látható volt egy Bohmerland replika, most azonban néhány érdekes részletet és egy videót is találtam róla a neten, gondolom hajlott kora ellenére nem csak nekem jelent újdonságot ez a motor.
Ezek a motorkerékpárok 1927 környékén készültek a cseh Krásná Lippa-ban élő Albin Hugo Liebisch által. A kétkerekűnek – megjelenésén túlmenően – számos olyan tulajdonsága van, ami miatt feltétlenül az érdekes konstrukciók táborába sorolható.
Alapvetően a motorkerékpár nagyon hosszú, hivatalosan három személyes, de a videó tanulságaként látható, hogy akár négy felnőtt is elfér rajta egymás mögött. A dupla bölcsős csővázas szerkezet, a két üzemanyag-tartály, az alumínium öntvény keréktárcsák, a mechanikus lengéscsillapítók már saját korában klasszikussá tették.
Elképesztően hosszú
Több helyen is olvasható, hogy bizonyos modelleknek két sebességváltója volt, amelyet az utas is üzemeltethetett, ami így önmagában számomra teljesen érthetetlennek tűnik. (Ha ezzel kapcsolatban van infód, írj!)
Az erőforrás 600 köbcentiméteres, négyütemű, egyhengeres 20 lóerős, léghűtéses, amellyel egyes változatok 140 kilométer/órás végsebességre is képesek voltak. A váltómű háromfokozatú, a motorkerékpár tömege 180 kilogramm.