A kétütemű benzinmotor kikopott a nagyobb teljesítményű járművekből, amely kissé ellentmondásos, hiszen literteljesítményét tekintve lényegesen nagyobb potenciál van benne, mint a négyütemű motorban. Igaz, hogy rosszabb hatásfokú a töltetcsere folyamata és emiatt kisebb az egy munkaütemből kinyerhető teljesítmény, azonban van egy hatalmas előnye: Főtengelyfordulatonként képes egy munkaütemre, szemben a négyhengeressel, amelynek két fordulatra van szüksége -egyhengeres konstrukciót feltételezve természetesen.
A motorkerékpár egészének kialakítása nagyban függ a motortól. Ha kellemes dimenziókkal bír a motor, szélesebb lehetőségek vannak a váz és ebből adódóan az egész motor megtervezésére.
A fentiek fényében igen ígéretes koncepciónak ígérkezik a lengyel JJ2S X4 500 kódnevű motorkerékpár. Nem elég, hogy négyhengeres és kétütemű (főtengelyfordulatonként négy munkaütem!), de a motor X kialakítású, ami kedvező súlypontú, igen keskeny és nagyon jól kiegyensúlyozható egységet eredményez. Minden bizonnyal irgalmatlan fordulatszámokra lesz képes ez a motor.
Egyelőre ennyit tudunk a fejlesztésről, remélem a közeljövőben közelebb kerülünk ehhez az érdekes kezdeményezéshez. A fejlesztő weboldala: www.jjsdesign.net
Egy ilyen ötszázasból alsó hangon kijön 100 lóerő fölötti teljesítmény. Ezzel a pehelysúlyú felépítéssel meglehetősen fürge lehet
forrás:www.jjsdesign.net