Ki ne ábrándozott volna olyan motorról, amely teljesen a saját ízlésének megfelelően készül? A holland Nico Bakker pontosan ezt az igényt elégíti ki, elsősorban a hardcore túrázók álmainak figyelembe vételével.
A piacon lévő ezres, túraendúrónak nevezett gépek alapvetően nagyok, ebből adódóan nehezek, és általában 100 lóerő körüli teljesítményre képesek. A – teljesség igénye nélkül – a kategória képviselői, amelyről beszélek, a BMW R1200GS, a Honda Varadero, a Suzuki DL1000, KTM 990 Adventure és társaik.
Bakker tehát megálmodta a – számára és sok más ember számára – ideális túramotort, a Bakker Grizzly All-Round-ot. Úgy gondolta, hogy a túramotornak nem kell különösebb terepképességekkel bírnia, hiszen ezt nagyon kevesen használják ki. Elég a hepehupás utakra megfelelő magasabb felépítés, azonban a motor legyen erős mint a bivaly és a kategóriát meghazudtolóan könnyű. Lássuk mit hozott ki!
180 lóerő, 190 kilogramm, túrás felépítés. Fincsi
A Bakker Grizzly a Suzuki GSX-R1000 blokkja köré épül, ezzel biztosítva a megfelelő teljesítményt. Önmagában érdekes, hogy egy ilyen felépítésű motorban sornégyes blokk van. A vásárló más erőforrást is választhat, de a motort alapvetően a GSX-R négyhengerese köré tervezték. A vázszerkezet és a lengőkar házi fejlesztés, a motor többi része nagy gyártók kínálatából származik. A kerekeket a Ducati, a kipufogót az Akrapovic, az első futóművet a Marzocchi, a hátsó futóművet a HK, az öltözéket pedig a BMW alkatrészeiből állították össze.
A 180 lóerős teljesítmény és a 190 kilogrammos sajáttömeg komoly meglepetéseket okozhat még speedmotoroknak is a gyorsulási versenyben, a csúcssebesség 260 kilométer/óra, mindehhez a hosszú túrákra is alkalmas üléspozíció és olyan felépítés, amivel könnyedebb terepszakaszoktól sem kell visszariadni.
Árat nem tudunk mondani, mivel konkrét motor csak konkrét megrendelés esetén jön létre, ami azt jelenti, hogy a leendő tulajdonos elképzelései is belekerülhetnek a motorkerékpárba. Biztos vagyok abban, hogy ha valakinek éppen például az a kívánsága, hogy előre 19 colos kerék kerüljön, Bakker azt is megoldja. Én kezdek gyűjteni.