Genfben mutatták be az EcoMobil utódját, az impresszív tulajdonságokkal bíró MonoTracert. A svájci illetőségű Peraves, saját üzemében 100 MonoTracert tervez gyártani, már 2009-ben.
A jármű önhordó kocsiszekrénye üveg- kevlár és szénszálerősítésű anyagokból készült, amelyet alumínium bukókerettel láttak el. Elöl 50 milliméteres USD Marzocchi villák, hátul pedig Monolever lengőkar dolgozik. A MonoTracer erőforrásaként a BMW K1200R, folyadékhűtésű, 16 szelepes, 1171 köbcentis, 130 lóerős soros négyhenegrese szolgál, amely kardántengellyel hajtja a hátsó kereket. A sebességváltó manuális, szekvenciális kapcsolású, négy előre- és egy hátrameneti fokozattal.
Csúcssebesség 250 km/h. Gyorsulás 0-100 km/h 4,8 s. És nem esik be az eső
A 320 milliméteres féktárcsák és az ABS az alapfelszereltség részét képzik, a kipörgésgátló opcionális. Minden ugyanúgy működik rajta mint egy normális motorkerékpáron, ám a vezető a zárt kocsiszekrény és akár az opcionális légkondicionáló előnyeit is élvezi.
Aki azt gondolja, hogy a tekintélyes méretű, 460-485 kilogramm saját tömegű MonoTracer lusta jószág, alaposan téved. A BMW motor még ezt a tömeget is 4,8 másodperc alatt katapultálja százra, csúcssebessége az áramvonalas kaszninak köszönhetően 250 kilométer/óra feletti. A kanyarokban sem vall szégyent, hiszen a leírás szerint maximálisan 52 fokos szögben képes dőlni, „baj” esetén pedig a stabilizáló kerekek villám gyorsan be tudnak avatkozni. Lassú haladásnál ugyanezek a kerekek tartják egyenesen a MonoTracert.
Azt gondolom ennek a járműkoncepciónak igen komoly helye kell legyen a világ közlekedésében, így nem baj és nem csoda, hogy egyelőre igen drága, 52 ezer euró feletti árcédulát ígérnek. Ha azonban tényleg olyan jó, amilyennek látszik, bizonyosan születnek majd egyszerűbb, olcsóbb változatok is, nem beszélve arról, hogy a nagyobb szériák is szoríthatják lejjebb a költségeket.