Még a tél folyamán megkeresett az egyik legnagyobb motorkerékpár-alkatrészeket és kiegészítőket hazánkba behozó cég, hogy szeretnének együttműködni az Onroad.hu csapatával. Tulajdonképpen ennek előszele volt a tavalyi Adrenaline-ruha tartóstesztünk (amelyet BobMaster kolléga azóta is elégedetten végez). És ennek első lépéseként jutott ki Medve kartárs Indiába, hogy személyesen nézhesse meg az indiai SMK bukósisak-gyárat. Amely – bármilyen hihetetlen – darabszám terén a világ vezető ilyen profilú cége!
Azóta pedig immáron magyar földön is sikerült közelebbről szemügyre – és fejre – venni az SMK bődületesen széles kínálatának néhány, Magyarországon is forgalomban levő darabját. A paletta úgy is zavarba ejtően bőséges, hogy ez tényleg csak egy olyan szeletke, amit a piackutatásban elmélyült szakemberek alkalmasnak gondoltak a mi régiónk piacaira. Van bennük sokféle robogós-, általános zárt-, valamint felnyitható- és crossover stílusú bukó is. Nézzük hát meg őket közelebbről!
Láthatóan ez a szegmens alkotja a kínálat gerincét: hat modell van nálunk is forgalomban így indulásként. Közös jellemvonásuk a meglepően igényes belső bélés, a lehajtható napszemüveg és a gyors-csatos zár. Nagy részükön van mélyen az arc elé nyúló külső plexi is, de a Derby modellen például nincs – van viszont egy nagyon dizájnos kis sild. A külső plexik fazonja is eltérő: van, amely jobban és akad, ami kevésbé óvja arcunkat a menetszéltől.
Gyors próbára a nagyon beszédes nevű Sirius került. A héja ennek is ugyanúgy van kialakítva, mint a többi SMK robogós fejvédőnek: a héjszerkezet hátul lehetővé teszi, hogy komoly hajkoronával rendelkező hölgyek is komfortosan viselhessék. Hiába, az indiai örökség… A sisak egyébként mindenben azt nyújtotta, amit személy szerint vártam tőle. Komfortja egy átlag robogós bukóét hozza, anyagválasztása és főleg dizájnja azonban nagyon vonzóvá teszik. Na meg az ára is, amely minőségéhez képest egészen kellemes.
Jöjjenek a zárt SMK-k. Ezekből is több van forgalomban, mi az importőr által legkeresettebb modellnek várt Twistert néztük meg közelebbről. Hasonlóan kellemes bélés, microlock rendszerű csatt, PinLock-nak előkészített plexi, belső napszemüveg mind vannak benne. A tömege a thermoplasztik héjú bukók kategóriájában teljesen elfogadható (kevesebb mint 1,5 kiló), alul van bogárhálója és egy átlagosnak nevezhető szellőző-rendszere.
Menet közben városi sebességnél a zajszint is megfelelőnek tűnt – főleg annak fényében, hogy a tesztre befogott BMW K1600B Bagger plexijének alsó állásában már 50-nél igazi orkán volt a koponyám magasságában. A Twisterrel szemben egyetlen negatívum a számomra nem elég mélyre lenyúló napszemüveg volt – na de hozzávéve a másik oldalon ott levő árcédulát már ez sem volt olyan fájdalmas. Főleg, ha az ember észreveszi a gyári bluetooth előkészítést, és tudja, mennyiért adják ezt a kiegészítőt az SMK viszonteladói!
Ottjártunkkor még mindkét variálható – és ezért a túramotorosok által különösen kedvelt – típust Hybrid néven mutatták be nekünk. Ma már csak a kivehető állvédős viseli a Hybrid Evo megnevezést, a felnyitható állú változat a Glide fantázianévre hallgat. Ezeknek közös jellemzője a kivehető és mosható bélés, a sisakhoz járó PinLock páramentesítő belső plexi és természetesen a bluetooth előkészítés is. No meg a gyorszáras, egy mozdulattal lekapható vizor és a napszemüveg is.
A Hybrid Evo kivehető állvédője nem kapott bogárhálót, de szellőző van rajta – illetve a sisak egy manapság divatos kis silddel is el lett látva. A Glide ilyennel nem rendelkezik, bogárhálóval viszont igen. Illetve szintén közös tulajdonságuk a kissé túlsúlyos kialakítás: mindkettő 1,75 kiló fölött nyom a mérlegen. Ez szinte az egyetlen negatívum, amit említhetünk velük kapcsolatban. A felnyitható változat motoron is vizsgázott – lássuk, hogyan.
Az összes berendezés – plexi, napszemüveg, szellőzők – teljesen megegyeznek a Twister nevű zárt testvérrel. Azonban a felnyitható kivitel arcpárnái kisebbek és kevésbé passzentosak – nem nyomják úgy össze az ember arcát. A súlytöbblet már városi sebességnél is érezhető – persze ha megszokja az ember, nyilván nem olyan zavaró, mint így gyors váltásban. A zajszint szintén magasabb. Azt is fontos tudni, hogy az SMK Glide J/P minősítésű, azaz biztonsági szempontból nyitott és zárt fejvédőként is hordható.
Videónkban statikusan és menet közben is vizsgáznak az SMK bukósisakjai
Végezetül már csak egy fontos információ hiányzik: a sisakok beszerzési forrása. Érdemes böngészni az SMK magyar nyelvű honlapját, ahol a viszonteladók aktuális listája térképen található meg. A világ legnagyobb bukósisak-gyárának termékei nem akarnak a prémium szegmensbe tartozni, azonban meglepően jó anyagválasztással- és dizájnnal operálnak, gazdag a felszereltségük és kiváló az ár-érték arányuk. Egy próbát tehát megérnek, ha ebben a kategóriában keresel új bukósisakot.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »