Vasárnap lezajlott a HJC Helmets Grand Prix de France. A Franciaországban megrendezett MotoGP verseny egy igazán izgalmasra sikerült menet volt. Persze most majd jönnek az elégedetlenek: már megint Marquez nyert. Igen, a fiatal tehetség ismét maga mögé utasította a mezőnyt, aztán már csak azt nézhettük, ahogy egyre nagyobb és nagyobb előnyt kovácsol magának. De ez történik, ha egy “A” kategóriás versenyző pengeéles motort kap. Megérdemelte. Akkor is így van, ha hiányzik belőle minden, amitől szerethető lenne. Akkor is így van, ha ő testesíti meg a kőgazdag hülyegyereket a gimis éveinkből, aki hatalmas pofával aláz mindenkit – és nem értjük, hogy miért kegyes vele a sors annyira, hogy még a vakszerencse is képes újra és újra a pártját fogni.
És ez mégis ki a fenét érdekel, ha ez egy verseny? Ezt a kérdést fogjátok sokan feltenni, a választ pedig Valentino Rossi adja meg. Hiszen, amikor egy versenypályán az emberek egy előzés láttán olyan üdvrivalgásban törnek ki, mint ahogy a focimeccseken a gólt szokták fogadni a rajongók, akkor talán érthetővé válik, hogy mi a különbség a jó versenyző és a klasszis között.
Franciaországban a legnagyobb favorit természetesen Johann Zarco volt. Igazán senki nem gondolta, hogy ő fogja behúzni az első helyet, de miután szombaton levadászta a pole pozíciót érő időt, egy kicsit mindenki reménykedett, hogy a dobogón eldurran a Marseillaise. A remények a nyolcadik körben leomlottak.
A francia srác nagyot küzdött, hogy maga mögött tartsa Marquezt. A Repsol Honda természetesen összehasonlíthatatlanul versenyképesebb a szatellit Yamahánál, így folyamatos nyomás nehezedett Zarcora, aki egészen egyszerűen túlvállalta magát és megfektette a motorját. Azért igazán kár ezért, mert ha tovább húzza így, akkor olyan adok-kapok szemtanúi lehettünk volna, amit még sokáig emlegettünk volna.
Mindeközben Andrea Dovizioso is elhagyta a versenypláyát, tovább csökkentve ezzel a Ducati esélyét, hogy befogja a Repsol Hondát az év végére. Marc Marquez első helyét az Alma Pramac Racing versenyzője, Danilo Petrucci követte. A nap hőse címet pedig Valentino Rossi húzta be, aki a Yamaha M1 nyergében újra dobogóra állhatott. Remek verseny volt, egy kiváló vonalvezetésű pályán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »