Hazánk számára eléggé szégyenletes eredménnyel zárult a European Transport Safety Council felmérése. Magyarország a motorosok számára a harmadik legveszélyesebb hely, alig elmaradva Csehország és Szlovénia után.
2006-ban legalább 6200 ember vesztette életét motorkerékpár balesetben az EU országaiban. Ez 16 százaléka az összes halálos közlekedési balesetnek, annak ellenére, hogy mindössze 2 százalékát teszi ki az utakon megtett kilométereknek. Az ETSC felmérést készített, amelyekkel országokra bontva jutott további adatokhoz.
Az EU átlag szerint egy motorosnak 18-szor nagyobb esélye van közúti balesetben meghalni, mint a többi gépjármű vezetőjének. Norvégiában ez a szám mindössze 6, azonban a listavezető Szlovéniában 50. E tekintetben hazánk csak valamivel rosszabb mint az átlag, ami sajnos azt jelenti, hogy a többi gépjárműben szenvedett halálos balesetek száma is igen magas.
Az EU 2001-hez képest 2010-ig meg akarja felezni a közúti halálos balesetek számát. Az átlag valóban csökken, azonban a motoros halálos balesetek száma az EU országok csaknem felében növekedett. Csak Szlovéniában és Portugáliában csökkentek a halálos motoros balesetek olyan ütemben, hogy az átlagot a megcélzott szám eléréshez megfelelő irányba vigye.
Az ETSC az alábbiakra ösztönzi az országokat:
• a bukósisak viselésének szigorítása
• újabb sebességmérő kamerák kihelyezése
• a motoros vezetői képzés fejlesztése
• a motorosokat jobban figyelembe vevő úttervezés
• az ABS kötelezővé tétele és kisebb motorokon való alkalmazásának vizsgálata
• a motoros légzsákok lehetőségének vizsgálata
• a motorosokat figyelembe vevő EU kutatások bevezetése
1 milliárd kilométerre eső halálos motoros balesetek száma 2006-ban
Az autóvezetők és motorosok halálos baleset viszonya 2006-ban