Ha a gyártó szemszögéből nézzük, akkor az sem egy rossz fajta motoros, aki kitolja a szalonból a gépet, aztán meghal vele az úton. De mennyivel jobb mindenkinek az a típus, aki megveszi a kis belsőégésű házikedvencét, majd életben marad és kis idő elteltével visszatér az üzletbe és megint vesz magának egy gépet. A magabiztos motorgyártók nem restek ez utóbbi réteg kegyeit keresni. Komoly összegeket fordítanak olyan biztonságtechnikai kütyükre, amik segítenek nekünk épségben hazaérni. Akkor is, ha a besenyszögi körforgalomban senki nem tud olyat lapon dönteni, mint mi. A Ducati egyenesen radar technológiával kívánja megvédeni a testünk épségét.
Ennek a törekvésnek lett az a becsületes neve, hogy Ducati Safety Road Map kampány. Ez alatt azt értik, hogy 2025-ig bezárólag jelentős figyelmet áldoznak a biztonsági rendszereknek. Ennek jegyében a 2020-as modellek közül néhányat már az említett radarral látnak el, de olyan tervek is a részét képezik, minthogy minden motorjukat kanyar ABS-el szereljék fel.
A radar rendszer az ARAS – azaz Advanced Rider Assistance Systems – például arra lesz jó, hogy jeleket, információkat gyűjtsön a környezetből és igyekszik majd hamarabb figyelmeztetni téged arra, hogy baj lesz, mint ahogyan azt te az érzékszerveiddel felfoghatnád. A legjobb ebben, ha segít elkerülni a bajt. De már az sem rossz, ha a korai figyelmeztetésnek hála néhány pillanattal több idő áll a rendelkezésedre reagálni. Ez pedig jelentős különbség lehet baj és baj között.
Szerencsére a srácok belemelegedtek a fejlesztésbe: így nem csak előlre, hanem hátulra is fognak szerelni ilyeneket. Ezeknek pedig az lesz a feladatuk, hogy segítsék a motor vezetőjét abban, hogy a mögötte lévő fak foltokról is legyen információja. Persze, a jó motoros tudja, hogy a tükör használata mellett hátra is kell nézni, de némi plusz információ csak jól jöhet. A Ducatinak hála egy fokkal talán valóban biztonságosabbá válik a hobbink és szenvedélyünk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »