Magyarországon éppen az utolsó felvonásában tartott kádári megtorlás 1959-ben, három évvel az ötvenhatos forradalom és két évvel a KISZ megalakulása után. Mindeközben az Egyesült Királyság területén egy kicsit fesztelenebb volt a hangulat. A kannabisz éppen elterjedőben volt, a Beatles már együtt zenélt – bár ezt a nevet csak egy évvel később vették fel – és a Triumph útjára bocsátott egy nyálcsorgató, 650 köbcentiméteres, kéthengeres gépet, aminek Bonneville T120 volt a neve. Erre emlékeznek most a brit motorgyártó vállalatnál, hiszen 1959 éppen 59 évvel ezelőtt volt, az pedig szép kerek évforduló. Nem igaz?
A régi gépek előtti tisztelgésnek az egyik legegyszerűbb módja az, amikor a színekkel operálnak. Természetesen ebben az esetben is ez történt, ugyanis a Spirit of ’59 projektnév alatt kiadott modern T100 és T120 modellek színválasztéka az első Bonnie-k fényezésére emlékeztetnek.
Ugyanazt az opálos fehéret használják és megjelennek az autentikus kék illetve narancssárga minták. Természetesen nem a régi iskolát követve, hanem modern szemléletben: úgy, hogy a vonalak az üzemanyag tartály ívére reagálnak.
A rossz hír, hogy modellváltozatonként csupán 59 darab ilyen különleges fényezésű Bonnie jut a kereskedésekbe, úgyhogy hozzájutni részint nem lesz egyszerű, részint igencsak gyorsnak kell lenni hozzá. Cserébe egy igazán hangulatos gyönyörűséget tudhat majd a leendő tulajdonos a garázsában. Szép munka!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »