Mi még csak vágjuk a centiket az igazi tavasz beköszöntéhez és várjuk, hogy motorra üljünk. Eközben a MotoGP-s srácok már belecsaptak a lecsóba a hétvégén. Dovizioso az utolsó métereken fogta büntetőre a dolgot, pedig a becsülettel küzdő Marc Marquez majdnem az első helyen végzett. Hiába esküsznek a Hondánál, hogy idén már jóval erősebb a motorjuk, ez sem volt elég és a fordulóból kigyorsítás szépen meg is mutatta: a talján bika ereje még mindig kimagasló.
Tehát Andrea Dovizioso és a Ducati behúzta az első 2018-as győzelmet. De azért akadt még egy pár érdekes momentum a katari versenypályán. A sokáig első helyen motorozó Johann Zarco egészen biztosan kezdte már beleélni magát a győzelembe, de mint tudjuk: a Doha melletti versenypálya trükkös. Most is megállt a lábán a papírforma és a verseny első fele igazából békés túramotorozásnak minősíthető ahhoz képest, ami a másodikban volt látható. A gumik kezdtek elfogyni, ennek áldozatává vált a francia fiú is, aki nemhogy az első helyről, hanem a dobogóról sem álmodozhatott már.
A hétvége egyik nagy híre az volt, hogy Valentino Rossi újabb két éves szerződést írt alá a Movistar Yamaha csapatával és most nem volt rest meg is mutatni, hogy mennyire nincsen még kiöregedve az aktív versenyzésből. A hetedik körben olyan zseniális mozdulattal előzte meg Marquez-t és eredt Zarco nyomába, hogy az biztosan befogta a kétkedők száját. Már persze ha azt feltételezzük, hogy van olyan, aki kételkedik abban, hogy a Doktornak a mezőnyben van még a helye.
Tehát izgalmasan alakult a szezonnyitó versenyhétvége. Még én is csak két körre szundikáltam el a TV előtt és azért sem a versenyt hibáztatom. Egyértelműen a délutánba csúszó vasárnapi rántotthús volt a ludas. Három hét múlva folytatás! Már nagyon várjuk, izgalmas esztendőnek nézünk elébe.

Cimkék:
Egy frissített telefonos alkalmazás közreműködésével most már okosított navigációként is használhatóak a KTM TFT kijelzői.
Elolvasom »Az Icon Motorsportsnak hála most kaptunk egy hamisítatlan gymkhana videót, de végre motorral. Street's not dead!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »