Hétfőn lerakták annak az M30-as névre keresztelt autópálya szakasznak az alapkövét, ami Miskolcot fogja összekötni a szlovákiai R4 jelzésű pálya kassai végpontjával. A borsodi megyeszékhelytől számított gyorsforgalmi út az 57 kilométerre lévő Tornyosnémetivel zárja a magyarországi szakaszt. Az utat uniós és hazai forrásból építik nettó 179.3 milliárd forintért. Tehát kilométerenként hozzávetőlegesen 3 milliárd forintból.
Lehet, hogy motoros szemmel egy kicsit kevésbé fontos számunkra egy új autópálya megépülése, hiszen azoknál lényegében csak élvezetesebb utak hálózzák be az országot, de nekünk is jól jöhet egy ilyen rész, ha egy kicsit gyorsabban akarunk haladni a megadott cél felé.
Persze csak módjával, ne kopjon kockásra a gumi. Ezen a közel hatvan kilométeren kétszer két sávban haladhatunk majd 130 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett. Természetesen amint elkészül, aminek a várható dátuma 2021.
A pálya három szakaszban épül meg Miskolc és Szikszó, Szikszó és Encs, Encs és Tornyosnémeti között. A pályának természetesen részét képezi majd néhány csomópont, benzinkút, híd, pihenőhely, felül- és aluljáró. Az M30-as hírünkben tárgyalt szakasza a “Via Carpatia” terv része. Ennek célja, hogy az Európán áthaladó észak-déli közlekedési hálózatot fejlessze egy eddiginél rövidebb útvonal kialakításával.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »