Vegyünk egy nagy levegőt és készüljünk fel arra, hogy most olyan tudás birtokába kerülünk, ami nélkül nem lehetne teljesnek nevezni az életünket. A wisconsini egyetem egyik kutatása szerint ugyanis a bukósisakok viselése segít megelőzni a sérüléseket. Wow! Ugye soha nem gondoltátok volna? Ezúton szeretném jelezni, hogy mi itt az Onroad.hu-nál nagyon várjuk a hasonlóan fontos kutatásokat. Például arra vonatkozólag, hogy tényleg a vízben történnek a cápatámadások jelentős részben? A sütemény tényleg hizlal? Ne adj Isten ki lehetne írni egy kutatást arra vonatkozólag, hogy a sivatagban valóban meleg van-e?
Azért ne csináljunk teljesen viccet a dologból, hiszen a tanulmány választ ad egy olyan kérdésre, ami komoly téveszmék alapja a motoros társadalom néhány szegletében. Egyértelműen megcáfolja, hogy a bukósisak viselése megnöveli a nyaki gerinccsigolyák körül fellépő sérülések esélyét.
A tanulmány elkészítéséhez összesen 1’061 motoros baleset során elszenvedett sérülést vizsgáltak, amik 2010 és 2015 között történtek. Szembeötlő, hogy a bukósisak viselése mennyire másképpen van megítélve az Egyesült Államok egy-egy részén, mint nálunk. Ugyanis a vizsgált esetekből csupán 323-an nyomtak a fejükbe egy tökhéjat.
Közülük 7.4 százalék szenvedett el nyaki sérülést, amíg a másik oszlopban – a sisak nélküliekében – ez az érték 15.4 százalék, ami hirtelen kevésnek tűnhet. De gondolj bele: több, mint kétszer annyi esetről van szó. A tanulmány külön vizsgálja az említett nyaki sérülést és csigolya törést. Ez utóbbinál a sisakos motorosok 4.6 százaléka, míg a sisaktalanok 10.8 százaléka keveredett ki a helyzetből töréssel. Mi a tanulság? Hordjatok sisakot! Tudom én, hogy amúgy is kötelező, de jusson ez eszetekbe, ha például Kárpátalja felé túráztok, ahol tapasztalatom szerint egy kis készpénzért cserébe a rendőrt nem érdekli, hogy van-e rajtad vagy nincs.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »