A dízel keveset fogyaszt és nyomatékosabb egy hasonló csúcsteljesítményű benzinessel szemben. Leginkább ezért, Európában körülbelül az utakon futó személyautók fele dízelmotoros. Ugyanez messze nem mondható el a többi földrészről, ahol a benzinesek komoly fölényben vannak.
A német Dataforce szerint az európai 50/50 arány sem az egyéni vásárlóknak, hanem a cégeknek, flottavásárlásoknak köszönhető. A flották 72 százalékban dízelüzemű autókból állnak, míg a magánszemélynek csak egyharmada választ dízelüzemű autót.
A dízel gazdaságosabb híre ellenére, a magánszemélyek idegenkednek a zajosnak, büdösnek tartott gázolajosoktól. Tehát egyáltalán nincsenek fölényben a dízelek ha a magánszemélyek autóvásárlását külön vizsgáljuk, még a legdízelbarátabb Európában sem. Az viszont bizonyosan látszik, hogy az arány egyre kisebb benzines részt mutat, évről-évre.