Az európai vezetők már hangot adtak annak, hogy a jelenlegi 160 gramm/kilométeres szén-monoxid kibocsátási határt 120 gramm/kilométerre akarják csökkenteni. A Porsche sajátos módon viszonyul a várható rendelkezéshez: Mivel szerinte autói nem tudják ezt teljesíteni, ezért bepereli az EU-t.
Mindazonáltal a Porsche hangsúlyozta, hogy csak akkor tesz ilyen jogi lépéseket, ha már tárgyalt az európai bizottsággal, és úgy találja, hogy a rendelkezés sérti az EU szabad áruforgalomra vonatkozó rendelkezéseit. Nem csoda, hogy a Porsche zúgolódik az ügyben, hiszen például a 911 Turbo több 289 gramm szén-dioxidot puffant a légkörbe minden megtett kilométerén, és álom az, hogy 2012-re ezt a fenti értékre csökkentsék.
Wendelin Wiedeking, a Porsche elnök vezérigazgatója szerint az előterjesztett szabvány „tökéletesen naiv” és hozzátette, hogy „valóságos kibocsátási határokat csak kategóriánként lehetne készíteni. A jelenlegi rendelkezés jobban kedvez a gazdaságos autók gyártóinak, mint a sportautók gyártóinak.” De hát nem pont ez a rendelkezés célja, tisztelt Porsche?