Mivel az Onroad a közlekedést nem a gépjárművezetők harcának, hanem együttműködésének tekinti, így fontosnak tartjuk, hogy a motoros balesetek köré szövődött gyakran téves berögződéseket objektív, higgadt alapon vizsgáljuk.
Hasonlóan tette ezt a Carole Nash Motorkerékpár Baleset Felmérés is, amely arra a következtetésre jutott, hogy a motorkerékpárt is érintő balesetek 66 százalékában nem a motoros, hanem a másik fél volt a hibás. Az angol cég, 230 ezer motorbiztosítási ügy kivizsgálsával jutott az eredményre.
A vizsgálat azt is kiderítette, hogy a kisteljesítményű gépek – mopedek és robogók – az átlagosnál magasabb veszélynek vannak kitéve. Hasonlóképpen kiugró a tapasztalatlan és fiatal motorosok baleseti statisztikája is.
A hír azzal folytatódik, hogy a biztosítótársaság a motorkerékpárok teljesítményének csökkentéséért kampányol, amely a fentiek tükrében nem teljesen logikus. Minden esetre azzal zárják az összefoglalót, hogy a motorbalesetek nagyrészéért (sajnos) továbbra is az autóvezetők a felelősek.
A témában javasoljuk az alábbi három hír elolvasását is:
Ne okold a motorost!
VI. és VII. Onroad gyakorlónap
Botrányos rendelkezés Franciaországban