A hosszított hátsó futómű eredeti funkciója nem nagy titok: a gyorsulásra épített motorok esetében komoly műszaki oka van ennek a megoldásnak. Hiszen egy sportos súlyelosztású motor ágaskodási hajlama az indulás után maximális sebességnövekedéskor nagyon komoly – így egyszerűen nem lehet elég dinamikusan kilőni velük. A valódi dragbike-ok kitámasztója is ezt oldja meg – de azokkal kilátástalan közúton közlekedni. A hosszú villás gépek viszont akár közúton is használhatók – így a Nagy víz túloldalán eléggé el is terjedtek. Természetesen nagyobb részben divatból, de az USA egyes területein nagy számban rohangásznak ilyen masinák. Mint a videóban szereplő Hayabusa is.
Természetesen felmerül a kérdés, hogy mire valók az ilyen motorok. Már az egyenes vonalban való gyorsuláson kívül. Az általános vélemény az, hogy nagyjából semmire. Jól kanyarodni nem lehet velük, egykerekezni nagyjából lehetetlen, és a manőverezhetőségük is értékelhetetlen. Gondolj bele: simán lehet hosszabb a tengelytáv, mint egy autónál – pedig ezek csak motorok… És most tessék, itt egy videó, amely minderre úgy ahogy van, rácáfol.
A kulcs persze nem a motorban keresendő. Annál inkább a motorosban, aki tényleg elképesztő, mesteri eleganciával irányítja a legalább két méteres lengőkarokkal szerelt rettenetet maga alatt. Nyilván sok gyakorlás áll az első fék és a gáz ilyen tökéletes összhangja, valamint a kis sebességű szűk fordulók ennyire elegáns, erőcsúszással történő kivitelezése mögött. Mindezt ráadásul lezárt területen – ahogy kell. Minden elismerést megérdemel!
Hogy? Hogy sisak nincs a fején? Minden azért nem lehet tökéletes!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az első tízből megint két motoros feladta a Dakar Rally embertelen küzdelmét, pedig egyik sem tipikusan puha gyerek... Walkner maradt az élen.
Elolvasom »Úgy tűnik, hogy mindenkinek hiányoztak a képernyőről a motorosok. Az FX végre zöld utat adott a Mayans MC körül forgó sorozatnak.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »