A Svédországban működő Fullhouse Garage egy nagyon csinos építést tett le az asztalra Indian Scout alapokon. A turbófeltöltős motor szép példánya annak, hogyan is érdemes keverni a lapokat a régi megjelenés és a modern teljesítmény mezsgyéjén. A Scout egyébként is úgy tűnik, hogy egyre több építőműhely fantáziáját lódítja meg. Nem csoda, remek alapnak bizonyul a már gyári állapotában is szép masina az S&S blokkoktól lassan megcsömörlő szakmának.
Anders Lundgren és Lasse Sandberg – az építők – azt mondták, hogy a motor alapvetően egy tisztelgés Oscar Hedström, az Indian társalapítója előtt, aki történetesen svéd származásával érdemelte ki a fiúk figyelmét. Legjobban persze az érdekli az embereket, hogy milyen vezetni egy ilyen mutánst? Hogy a saját szavaikat idézzük ehhez: “Nagyszerű. Olyan, mintha visszamennél a 20-as évekbe, és egy rakétát próbálnál megszelídíteni a lábad között.”
A vízhűtéses Garrett T25 turbót még 2017-ben építették hozzá a Scout motorblokkjához a saját, stockholmi műhelyükben. Az pedig hálából jelen pillanatban – a töltőnyomás függvényében – 150 és 200 lóerő közötti teljesítményt képes leadni hátsó keréken. “Egy olyan motorkerékpárt akartunk építeni, ami hű az Indian történelméhez. A választásunk a deszkapályás versenyek időszakára esett, amikor is az Indian gyakorlatilag verhetetlennek bizonyult. Ugyanakkor szerettük volna, ha a múlthoz az a modern éra is csatlakozik, amit ma a Scout képvisel.” – mondja Anders a motorról.
A motor, a benzinpumpa, a fejlámpa és a váltókar a modern Scoutról származnak. A váz átalakítása azonban Lasse Sundberg keze munkáját dicséri, aki három donorból is dolgozott, mire készen lett a tökéletes alkotás. Ő maga pedig azt mondja, hogy ez sokkal bonyolultabb művelet volt, mint a turbót ráfaragni az Indian szívre.
Anders továbbá azt mondja a turbóról, hogy nem valamiféle öncélú “ilyet is tudunk csinálni” vezérelv miatt döntöttek mellette. Sokkal inkább amiatt, mert remekül szimbolizálja a múlt és a jelen ötvözését. Így aztán, ahogyan megjelenik a motorban a disszonancia – főleg a mai világban elérhető külső környezettel -, úgy már maga az erőforrás is figyelemfelkeltő, és hordoz magában valamit, amitől azt érzi az ember, hogy “zavar van az erőben”. Az pedig, hogy ezt tudatosan érték el az építők, az remek – már művészeti szintű – dolog.
A képzavar folytatódik és a modern kor vívmányai elektronikai szinten is megjelennek. Anders ugyanis egy programozható motorvezérlő egységet szerelt fel a motorra. Az ECU összekapcsolható egy okos kis távirányítós kulcsrendszerrel és bluetooth-szal, aminek segítségével egy iPad illeszthető a motorhoz. Lehet vizsgálni a gépezet pillanatnyi tulajdonságait, sőt bele is lehet nyúlni. Ez azért elég high-tech, nem? Anders egészen kezd beleszeretni a motorba. Bár azt mondja, hogy egyelőre csak teszteli, és igényel még néhány utolsó simítást. Addig is, ha nem kelne el, akkor megtartja mindennapi szaladgálósnak. Végül is… megteheti.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »