Új differenciálművet fejlesztett az Audi, amelyet a quattro modellekbe épít. Az új rendszer a hátsó kerekek között képes függetlenül és aktívan elosztani a nyomatékot, hasonlatosan a Honda SH-AWD rendszerhez. Ezzel az összkerekes autók alulkormányozottságát sikerült gyakorlatilag nullára csökkenteni. A rendszer figyeli a gyorsulást, a perdületet és számos egyéb paramétert, hogy a hátsó nyomatékelosztást optimálisra tudja állítani.
Alapvetően a központi torsen differenciálmű a nyomaték 40 százalékát juttatja ez első, és 60 százalékát a hátsó tengelyhez. Az új rendszer a hátra jutó nyomaték kerekek közötti elosztásáról kevesebb mint egytized másodperc alatt képes határozni és beavatkozni. A differenciálmű olajban futó lamellás kialakítású, amelyet egy elektro-hidraulikus rendszer mozgat.
A vezető három mód közül is választhat. A komfort mód a stabilitásra koncentrál – vélhetően az örömautózást sárba tiporva -, az auto mód már engedékenyebb, míg a dynamic mód a ralipilóta babérokra vágyók beállítása.