Hiába a szokatlanul meleg tél, nálunk azért nem jellemző, hogy ilyenkor valaki tornacipellőben vagy pláne papucsban üljön motorra. A melegebb évszakokban viszont teljesen mindennapos viselet bármelyik. Persze a nagy klasszikus atlétatrikó-tangapacsker azért már talán túl van a fénykorán – de a sportcipő vagy sima utcai lábbeli rengeteg motoroson látható menet közben is. Tény, hogy melegben nem a csizma a legkellemesebb viselet – de amennyiben bármi baj történik, azonnal kifizetődik a hordása!
Egy idős amerikai katona tette közzé saját közösségi profilján fia motoros balesetének rövid leírását és képeit. Ed Wright szó szerint a következőket írja: „A fiam nagyon értékes leckét tanult meg, de a keményebb módon. Így néz ki, amikor csizma nélkül motorozol, papucsban vagy mezítláb… Tudom, hogy mind golyóállóak vagytok, fiúk! De nézzétek meg: ezek ti is lehetnétek … egy napon. Minden csont eltört a lábában, és igen, amit a féknyergen láttok, az a lábának egy része.
Köszönöm annak a két katonának, akik elállították a vérzést és ezzel megmentették az életét – nélkülük elvérzett volna. Tökéletes elsősegélyt alkalmaztak, jól csinálták! MÉG EGYSZER KÖSZÖNÖM! KÉRLEK juttassátok el ezt minél több emberhez, hogy tudjanak róla!” Az eredeti bejegyzést és képeket itt találjátok.
Néhány képet a Facebook már megnézhetetlenné tett, annyira durvák voltak. Nálunk is van a cikk alján a galériában egy olyan, amely itt a szövegben nem szerepel gyomorforgató mivolta miatt. De attól még valóság! Sőt, a bejegyzés alatti hozzászólásokat sem árt végigpörgetni – több hozzászóló tett ki képeket saját motoros balesetéről. Azok sem szebbek…
Aki lazán kezeli a megfelelő lábbeli kérdését, annak talán (de csak talán) érdemes megfontolni a látottakat. Sajnos tény, hogy egy motoron olyan erőhatások érhetik lábunkat bármely pillanatban, amelyre az egyáltalán nem lett méretezve a teremtéskor… A statisztikák szerint a motoros balesetek során a leggyakrabban sérülő testrészünk éppen a láb – brit tudósok szerint pedig a „Miért velem történne bármi?” illetve a „Majd ma óvatosan megyek!” szlogenek a való világban egy árva forintot sem érnek… Úgyhogy ha van egy kis eszed, tanulj más kárán és SOHA ne ülj motorra jó csizma nélkül!
A jó csizmaválasztás fortélyairól írtunk korábban, cikkünket és videónkat itt találod.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A világ talán legismertebb fékrendszere a Brembo. Az egyik népszerű radiális főfékhengerrel azonban baj van, ami rengeteg motort érinthet.
Elolvasom »Egy kis norvég cég különleges járgánya felkeltette a Yamaha figyelmét. A Brudeli Leanster hamarosan hangvillás logóval is megjelenhet a piacon.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »