A járművek sorozatgyártását megelőző fejlesztés üteme rettenetesen felgyorsult az elmúlt időben. Ennek is köszönhető, hogy egyre gyakoribbak azok a hírek, amikor egy adott márka valamely modelljét visszarendeli utólagos javításra. Volt már minden: súlyos futómű-hibák vagy éppen porig leégett motorok elektromos zavar miatt. Előfordulnak fődarab-cserék is. Az amerikai NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, vagyis Nemzeti Autópálya-Biztonsági Felügyelet) legfrissebb híre szerint az elektromos motorokat is utolérte a végzet: a Zero néhány, már átadott 2018-as modelljét érintő visszahívás részletein azonban elkerekedik az ember szeme.
Nem, nem vágja agyon a dejel a motorost. Ki sem gyulladnak a legújabb Zero-k. Az amúgy minket is elvarázsoló elektromos motor legújabb kiadásán sokkal súlyosabb hibát vétett a gyártó: a modell környezetvédelmi besorolását tartalmazó VECI (Vehicle Emission Control Information – Jármű-emissziós információk) plaketten ugyanis rossz modellév szerepel. Így pedig a motorok az USA jogrendje szerint nem felelnek meg a „49 CFR Part 567” (CFR: Code of Federal Regulations, vagyis Szövetségi Szabályozások Gyűjteménye – aki angolul tudó aktakukac, itt az utolsó betűig áttanulmányozhatja) előírásainak.
A visszahívás a következő modelleket érinti: Zero S ZF13.0, Zero S ZF7.2, Zero SR ZF14.4, Zero DS ZF13.0, Zero DSR ZF14.4, Zero FX ZF7.2 és Zero FXS ZF7.2 – az összes darabszám pedig brutális: 36 példány érintett! A tulajdonosokat a gyártó értesíti, a motorokat szervizbe kell vinni, ahol a hibás információt tartalmazó plaketteket cserélik. Természetesen térítésmentesen. Erre mondják azt hiszem, hogy ennél komolyabb hiba a jövőben se legyen a márka termékeivel!
Cimkék:
A Polaris 20% erő, és 15% forgatónyomaték növekedést ígér a nagy Indianokhoz azoknak, akik megveszik az új tuning kitjüket.
Elolvasom »A távol-keleti ország egyik magasan kvalifikált futamán a kemény test-test elleni küzdelem új szintre emelte a robogó versenyek erkölcsösségét.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »