Mindenki tudja, hogy az elektromos meghajtású járművek piaca éppen robbanás előtt áll. Még nem sikerült átlépni azt a pontot, hogy igazán megérje és nyereséges vállalkozás legyen, de aki most leteszi a névjegyét az később szakítani fog. Nem is csoda, ha megjelennek a villanyos motorkerékpárok piaca körül olyan szereplők, akik eddig más területen csiszolgatták a tudásukat. Nem is olyan régen egy spanyol tervező és egy kínai gyár társult. A szent cél pedig amit kitűztek maguk elé, hogy egy olyan motort hozzanak össze, ami elérhető árú és vonzó. Alapul ehhez pedig a Honda legszebb modelljeit vették, és megszületett ez az E-Café Racer.
A project kollaboratív megvalósításában a spanyol Pablo Baranoff munkájának köszönhető az elnyert küllem. Ő a saját meghatározása szerint egy multi-diszciplináris művész és designer, aki széles körű képességeinek hála sikeresen vegyíti az innovatív művészetet a design-tervezés alapelveivel. Kérek egy pillanatot kedves olvasó, oda kell rohannom hirtelenjében. Ehhez képest ötlettársa, az orosz származású Alex Guliyants egyszerűen csak a kínai East Gem gépjárműgyár vezérigazgatója. Ennek a vállalatnak már van valamennyi tapasztalata az elektromos motorkerékpárok előállításában, de azok még nagyon kezdetleges és a szemnek egyáltalán nem szép és nem is érdekes járművek. A Denzel márkanevet sokkal valószínűbb, hogy ezzel az E-Café Racerrel próbálják majd bejáratni.
Baranoff a nulláról kezdte a tervezést, hiszen saját maga nyilatkozta azt, hogy valóban nem volt korábban tapasztalata motorkerékpárok design terveinek elkészítésében. A munka megkezdéséhez így hetekig tanulmányozott café racereket és a hőskorból származó Hondákat, hogy rájöjjön a titok nyitjára. Elsősorban arra koncentrált, hogy mik a feltétlenül szükséges elemek, és mi az amitől meg lehet szabadulni. Ez meg is látszik a végül elnyert formán.
A motor egy 7’500 wattos erőforrást kapott és 72 voltos akkumulátort, amit a Panasonic szállít. Ez előreláthatólag 100 kilométer/órás sebesség elérését teszi lehetővé, hozzávetőlegesen 120 kilométeres távon. Természetesen ezen felül el van látva minden földi jóval. Csillogó-villogó kijelzővel, kulcs nélküli indítóval és egy kis méretű, könnyen kezelhető tárolórekesszel. 17-es felnik, tempomat, választható spórolós és odalépős üzemmód, miközben a regeneratív fékezés teszi a dolgát és adja vissza az energiát.
Az East Gem a következő évben meg is akarja kezdeni az értékesítést. Azoknak az ügyfeleiknek, akik megelőlegezik nekik a bizalmat és a vételár felét még most lerakják az asztalra, 30 százalék kedvezményt adnak. Ezt azt hiszem már hívhatjuk gáláns ajánlatnak. A motorért jelen pillanatban 5’000 dollárt, tehát kis kerekítéssel 1’350’000.- forintot kérnek. Ez pedig akár még életképesnek is nevezhető, nem?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »