A csapat neve az “Indian Army Service Corps Tornadoes” rövidítése, vagyis hivatásos katonákból áll. A gárda elit alakulat, arra hozták létre, hogy fellépéseivel az Indiai Hadsereg nevét öregbítse. Parádékon is gyakran szerepelnek, de a Guinness Book of World Records, vagyis a hivatalos világcsúcs-gyűjtemény lapjain is évek óta ott vannak. A mostani mutatványuk ugyanis pontosan ebben a formájában már hét éve is bekerült ebbe az elit válogatásba.
Az akkori videón azonban csak a könnyed suhanást láthattuk. Az egyébként mindenféle egyéb mutatványáról is híres motoros kaszkadőr csapat újabb tömeges motorozását viszont egészen új szemszögből is megcsodálhatjuk a lentebb látható kisfilmben. Nézzük mi kell ahhoz, hogy egyszerre 58 ember motorozzon egyetlen – tegyük hozzá: jobb sorsra érdemes – 500-as Royal Enfield fedélzetén.
A motort alaposan felkészítették. Hogy a futóművön mennyit módosítottak, azt nem árulták el, de az oldalaira gumiabroncsokból és deszkákból fellépőket alakítottak ki. A vezető mellett teljes hosszban valamilyen fémkeretet is alkottak. Mivel a sok “utastól” a nyeregben ülő egyetlen igazi motoros – a pilóta – semmit nem látott, egy hátul, a többieknél magasabban álló navigátor szóbeli parancsokkal segítette az irányítást. Ezt látjuk a videó első részében, majd 2:33-tól jön az eseménysor kívülről.
Mivel ekkora tömeggel lehetetlen elindulni, egy sor kaszkadőr felkapaszkodása után mozgásba hozták a gépet, majd a többiek már mozgás közben ugráltak fel. Ez azért – lássuk be – így nem is egy annyira egyszerű mutatvány! Hogy mennyi ideig kellett gyakorolni? Sharma Őrnagy így mesélte el a felkészülést: “Tíz hónapon át az egység mind a 150 tagja éjjel-nappal gyakorolt, hogy a mutatvány sikerüljön.” Úgy látszik, 2010 óta lecserélődött az állomány – vagy kijöttek a gyakorlatból. Mindenesetre eredményes volt a munkájuk: 2017. november 19-én a bangalore-i Yelahanka katonai reptéren 58 fővel a fedélzeten 1’200 métert tett meg az ASC Tornadoes csapata. Gratulálunk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »