Ha azt mondom Ducati, az emberek döntő többsége vagy egy naked Monstert, vagy valamilyen gyönyörű, vörös idomos Panigalét képzel maga elé. Nos, ezt mától ki kell bővíteni egy kisebb méretű robogóval is, ugyanis az olaszoknak komoly terjeszkedési terveik vannak a kétkerekűek piacán.
Többször is felröppentek ilyen hírek, de mindeddig hevesen tagadták az gyáriak egy ilyen projekt létezését. Most viszont tényleg megvalósulni látszik a dolog. Egy francia motoros magazin faggatta ki Edouard Lotthé-t, aki a Ducati nyugat-európai szárnyának vezetője. Ő erősítette meg a robogóról szóló pletykákat, de tett még egy érdekes kiegészítést. Eszerint a Ducati is követni a fogja az elektromos motorok trendjét, és nemsokára akár saját elektromos motorral is előállhat. Egyelőre se időtervet, se becélzott kategóriát nem tudunk, de szerintem már javában fejlesztik a háttérben az új modelleket. Azt viszont kerek-perec megmondta, hogy nincs tervben a 300-400 köbcentis belvárosi motorok piacának felzavarása, oda is a robogókat küldik majd konkurenciaként.
Az azért kicsit aggasztó, hogy a Volkswagen a ”Roadmap E” fantázianévre hallgató projekt keretén belül 2030-ra a teljes modellpaletta elektromossá tételét ígérte, amibe ugye a Ducati is beletartozik. Azt nem tudni, hogy ez a terv érvényes-e a kétkerekűekre is, mi reméljük, hogy azért nem. Aki nagyon megijedt volna, semmi ok a pánikra. Edouard Lotthé maga mondta, hogy 2021 előtt semmiképpen se várjuk az új elektromos modelleket. Hogy miért pont 2021? Akkorra kell az összes motorgyártónak átállnia Euro 5-ös normára, ami nem kis meló lesz.
Annyi jó hírünk azért van, hogy az olaszok aktívan dolgoznak a léghűtéses blokkjaik Euro 5 megfeleltetésén, tehát a Scrambler család egy ideig még velünk marad. Legalább ennyit meghagynak nekünk, benzinimádóknak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »