Tegnap számoltunk be a Mercedes-Benz Diesotto motorjáról, most azonban pár megdöbbentő részlet is napvilágot látott. A szóban forgó erőforrás a dízelmotor és az Otto-motor előnyeit ötvözi. Indulásnál és nagy terheléseknél szikragyújtással, kis terheléseknél kompressziógyújtással üzemel. A Volkswagen hasonló koncepciójához képest nagy előnye, hogy nem speciális üzemanyaggal, hanem szokásos benzinnel üzemel.
A tesztelés alatt álló motor paraméterei lenyűgözők. 1,8 literes, négyhengeres turbófeltöltésű motor, 238 lóerő csúcsteljesítménnyel és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. A kezdeti tesztelések 6 liter/100 kilométeres fogyasztást mutattak egy S-osztályba szerelt motorral(!). A gazdaságosságot azzal kívánják tovább növelni, hogy hibrid rendszerűvé alakítják az erőforrást, integrált indítómotor/generátor egység beépítésével.