A tech világban számos olyan fejlesztés kerül ki a napvilágra, amiket kezdetben néha nem is értünk. Mi ez? Mire jó? Kell ez nekünk egyáltalán? Így szólnak a jogosan szkeptikus kérdések. Egyelőre az előtt is bizonytalanul széttárt karokkal állnak sokan, amit úgy hívnak, hogy MOTOROiD. A Yamaha számos technikai fejlesztést készül bemutatni nem is olyan sokára a Tokyo Motor Show-n. Az egyik ilyen koncepció a már említett névre hallgató, mondjuk úgy okosmotor. Persze nem az, de annyira kívánja a bélyeget, hogy nem lehet nem így nevezni.
Az alapgondolat az, hogy kerüljön közelebbi kapcsolatba az ember a kétkerekű hobbitárgyával. A MOTOROiD képes felismerni a gazdit, és örömteli lengővilla csóválással köszönteni, visszahozni az eldobott bukósisakot, és tüneményesen könyörgő fényszórókkal soron kívüli olajcserét kunyerálni. Jó, ez talán túlzás. De addig a pontig igaz, hogy képes felismerni a tulajdonost, és kommunikálni vele. Véget értek hát azok az idők, amikor csak mi suttoghatunk szerelmetes szavakat szívünk választottjának. Tudom, tudom, már megint kezdem…
A hangvillás gyártó rendkívül büszke arra, hogy összepárosítja a mesterséges intelligenciát a motorozás élményével. Teszi ezt azért, hogy az emberek megismerjék a kando-t. Igen a kando-t. Ezt a japán szót a mély megelégedettség és az intenzív izgalom egyidejű érzésére használják, amit akkor kellene érezni, amikor valami kivételes értékkel találkozik az ember. Ennek az üzenetnek pedig, amit közvetíteni akarnak, olyan elsőéves marketingbullshit bukéja van, hogy írás közben be kellett kapcsolnom a szagelszívót. A koncepció persze érdekes, hogy az emberek kölcsönhatásba lépnek a motorkerékpárjukkal, ami érzékeli a felhasználó személyiségét, esetleg tanulságokat von le, és a motor beállításait igyekszik a motoroshoz igazítani.
A gép többi része – a szokatlan formatervével együtt – egyébként egy normális, elektromos hajtással rendelkező motornak tűnik. Nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy milyen reakciókat fog kiváltani, illetve arra, hogy a tanulmánymotor után milyen ágon fogják hasznosítani a vele szerzett tudást, és tapasztalatot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »