Még 2003-ben, dr. Wendelin Wiedeking említette egy 2+2 üléses Porsche kupé lehetőségét. Az ezt követő években semmilyen ebbe a képbe illő autó nem került elő, míg nem a négyajtós Panameráról kezdtek a pletykák keringeni. Ezek után a négyajtós kupé Porsche létezését megerősítették, amelyet 2009-ben láthatunk a szalonokban.
Ha a Porsche egy további modellt is építene, jobban kihasználhatná a fejlesztési költségeket, ha a Panamera platformot használná. Ezt már korábban számításba vették a Porsche vezetői az Autozeitung szerint.
A kétajtós Panamera lehet az az autó, amiről dr. Wendelin Wiedeking beszélt, még 2003-ban tehát a kupét együtt fejlesztik a négyajtós változattal.
A Porsche mérnökei a kupé tervezésekor a Bentley Continental GT fejlesztését figyelték, amely a Phaeton alapjaira épül. Mindazonáltal a Porschénak inkább egy nagyteljesítményű sportkupénak kell majd lennie, mint egy kényelmes túraautónak, így számos helyen könnyűfémet használnak majd, és kizárták a méretes V12 motor lehetőségét. A Volkswagen vezetői attól félnek, hogy a Porsche kupé és a Bentley GT túlságosan hasonló árú autók lesznek, így ugyanazt a vásárlóközönséget fogják vonzani.