Jelent már meg korábban is cikk itt az Onroad.hu-n arról, hogy az indiai közlekedéskultúra mennyiben eltérő az európaitól. Márpedig mi történik akkor, ha egy olyan országban jelennek meg speciális igények, ami történetesen majdnem akkora, mint egy kisebb kontinens, és amit 1.3 milliárd ember vall a magáénak, akik felismerték azt, hogy előnyös kis fogyasztású motorokkal járni? Na igen, az ipar elkezdi kiszolgálni őket, sokszor olyan termékekkel, amik máshol nem is kaphatóak. Például a korábban már tesztelt FZ-S modellel, vagy az éppen piacra kerülő új Fazer 25 típussal.
Tekintve, hogy az ottani piac milyen bődületesen hatalmas, ez nem is olyan meglepő lépés. Persze az utóbbi két évtizedben India kapcsán leginkább azt halljuk, hogy ki és hogyan szervezi ki oda, vagy más ázsiai országba a motorgyártást. Időközben viszont észrevették a nemzetközi vállalatok, hogy érdemes külön az ottani vásárlókat szem előtt tartani. Igaz, a figyelem kölcsönös, csupán amíg ott jól hangzanak az európai vagy japán gyártók nevei, addig fordított esetben a rajongás nem lángol olyan hévvel. Pedig gőzerővel jönnek felénk a Royal Enfield Himalayan, illetve a gyártó retro modelljei, amik már figyelembe veszik az Euro4-es normákat. És ez utóbbiak hiába lehetnének akár olcsó kiváltói mondjuk egy Triumph Bonneville-nek. A szkepticizmusunk miatt nem valószínű, hogy előtérbe fognak kerülni.
250-es, egyhengeres, léghűtéses blokkot kap a motor, ami 8’000-es fordulaton hozza majd el a boldogságot ígérő 21 lóerőt leendő tulajdonosának. Ez valószínűleg sportos érzést fog kölcsönözni, és az ideálisnál valamivel nagyobb fogyasztást, ami jelen esetben azt jelenti, hogy előreláthatólag meg fogja haladni a 2 litert száz kilométeres távon. Na de tudjuk, ez a prémium termékek velejárója. Így ha valaki be akarja járni India majd 5 millió kilométernyi útját, akkor erre kell számítania.
Ez a Suzuki GSX250R-hez képest nem tűnik olyan kitűnő adatnak, hiszen az 25 lóerős teljesítménnyel kápráztatja el az egyszeri motorost. Ellenben, amíg az 181 kilogramm, addig a Fazer 25 aszkéta súlyban van. Csupán 154-et nyom a mérlegen. Persze a példában hozott Suzuki egy Euro4 kompatibilis, ABS-el szerelt motor, szóval az összehasonlításunk, kiragadva ezeket az adatokat nem feltétlenül korrekt. Olyan, mintha egy erősember versenyzőt egy testépítővel próbálnánk összevetni a bicepszátmérő alapján. Azt mindenesetre viszonylag jól mutatja, hogy nagyjából mi a különbség a két piacra szánt motor között. A Yamaha megpöcögtette azt az információt, hogy hamarosan ABS-el is fogják szerelni a Fazer 25 modellt. Ez azonban nem azt jelenti azt, hogy meg fog jelenni a fejlett országok piacain is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »