Az évente, Ausztriában megrendezésre kerülő GTI fesztivál fényét emeli a tanulmányautó. Azt gondolom a tanulmány megvalósulását semmilyen racionális indokkal nem lehet megmagyarázni, egyszerűen arról van szó, hogy létre akartak hozni valami látványosan retteneteset. Hogy mi a rettenet?
A W12-650-ben a Phaeton 12 hengeres W elrendezésű 5998 köbcentis motorja csücsül a két tengely között. Két turbófeltöltőnek köszönhetően a szánalmasan kevés 450 lóerő helyett a Golfban 650 lóerőt teljesít, maximális forgatónyomatéka 750 newtonméter.
Ehhez a Golfhoz egy egyedülálló alumínium segédkeretet készítettek, erre építették rá a hatalmas motort. Az igazi vicc persze az lenne, ha a tanulmányautó elsőkerék-hajtású lenne, de természetesen mind a négy kerékre jut erő a hatsebességes Tiptronic váltón keresztül.
Az autó paraméterei a várakozásoknak megfelelően lenyűgözőek. 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége elméletileg 325 kilométer/óra.
Ez a Golf 160 milliméterrel szélesebb mint a szériaváltozat, hogy a motor, a váltó és az oldalra épített hűtőrendszer elférhessen. A tető karbonszálas műanyagból készült, és a C oszloppal együtt kialakítása fontos szerepet játszik a motor hűtésében.