Letisztult, – a helyén értelmezve – egyszerű koncepciót mutatott be az Audi. A clubsport quattro a vezetés és a gépészet csodálatának élményét ajándékozza vezetőjének, igaz egyelőre csak kevés szerencsés kiválasztottnak.
Az autó feltűnően lapos, ami egyfelől vízió, másfelől valóság. Az egészen alacsony szélvédő és a négykarikás emblémát nélkülöző hűtőrács optikailag stabil, alacsony megjelenést kölcsönöz a tanulmányautónak. Hátul a lökhárító alatt hatalmas nemesacél kipufogódob ragadja meg a tekintetet. Nyomtávja 80 milliméterrel nagyobb mint a széria TT-nek, 265/30-as 20 colos kerekek düllednek a nagyobbra alakított sárvédőívben. A motorháztető alatt a minden autóban kitűnően teljesítő, díjnyertes 2.0 TFSI dolgozik, ebben az esetben egy kis tuningnak köszönhetően nem kevesebb mint 300 lóerő csúcsteljesítménnyel. A motor ereje a manuális módban is használható kettős-kuplungú S tronic sebességváltón keresztül jut mind a négy kerékhez.
A motortér kialakítására külön gondot fordítottak. Itt is letisztult, rendezett a kép, a motor nem rejtőzködik takaróelem alatt. Különös gépészeti megoldás, hogy a keresztmerevítő triviális funkcióján túlmenően a hűtőfolyadék tágulótartályaként is szolgál. Az ABS rendszer és a légkondicionáló szűrője is az utastérbe kerül, hogy ne zavarja meg a motortér csodálatos összhatását. A tuningosok által jól ismert direktszűrő mosolyog a szívócső végén. A nagyobb kategóriákból ismerős kerámia fékekkel felszerelt clubsport quattro kis szériás gyártását már fontolgatják az Audi háza táján.