Amikor valaki beleszeret a retró stílusba – nagy divatja van mostanság! – és régies fazonú motort vesz, többnyire hozzá is kell öltöznie. Mindegy, hogy valóban egy szép régi vasról van szó, vagy éppen egy modern technikájú heritage masináról. Ezeken jól mutat a nyitott bukó régies szemüveggel, a kockás ing, a farmer és a bakancs is – éppen csak mindez nem sokat véd. Mert ahogy a járdaszegély azt sem kérdezi meg: robogóról vagy ezres sportmotorról érkezel, a retró stílusod sem fogja meghatni. Éppen ezért ha biztonságosan, mégis fazonra frankón akarsz felöltözni, érdemes szétnézned az Alpinestars hazai képviseleténél, a Motostarban.
A Petneházy utcában a nagy üzlet mögött berendeztek egy kisebbet, ahol kizárólag a régies stílusba illeszkedő holmik vannak összeválogatva. Tényleg jól néznek ki, korrekt a minőségük, és baj esetén még javítják is az egészséges élethez való esélyeidet. Nézzük a bemutatott felszereléseket szépen sorban! (A nevekre kattintva azonnal látod az árakat is.)
A passzentos fazonú dzsekit az ujjak steppelt kialakítása teszi igazán múltidézővé. Egyébként 1.3 milliméter vastag marhabőrből készült, CE szabványú váll- és könyökprotektorok is vannak benne. De vannak belső zsebei a Nucleon KR-Ci mellkas-, KR-1i és KR-2i gerincprotektorokhoz is – így a védelmi képességeit tényleg magas szintre emelheted. Oldalt aramidszálas elasztikus panelek segítik a tökéletes illeszkedést, és összesen hét zsebet találsz rajta! Ráadásul a hűvösebb hónapokban is viselhető, hiszen van kivehető thermo bélése.
Elsődleges erénye maga a megjelenése. A sötétbarna, enyhén koptatott hatású bőr élőben elképesztően jól néz ki – tényleg olyan leszel benne, mintha a hatvanas-hetvenes évekből csöppentél volna ide. A megfelelő védelem értelemszerűen itt sem lehet kérdés, hiszen ez alapvető minden Alpinestars termék esetében.
Az olasz gyártó a lezserebb fazon szerelmeseinek kedvez ezzel a gatyával. Egyértelmű a zseniálisan klasszikus megjelenés, ami például az előző dzsekivel kombinálva az igazi. Ugyanakkor messze jobb, mintha utcai farmerben nyomnád: az alapból kiváló kopás- és szakadásálló anyaga térd- és fenékrészen még belső aramid szálas megerősítést is kapott, amit kivehető, CE minősített csípő- és térdprotektorok egészítenek ki. Utóbbinak ráadásul még a helyzete is állítható.
Akinek az előző példány esetleg túl koszolódósnak tűnik, annak jöhet szóba ez a cucc. Az Alpinestars farmere tényleg olyan, mintha egy utcai gatya lenne. Éppen csak az aramid szálas erősítések és a protektorok szinte észrevétlenül bújnak meg benne, így a motorról leszállva is teljesen vagány és mégis emberi külsőd marad. Amennyiben pedig mégis feltörölnéd az aszfaltot – bárkivel előfordulhat bármikor -, az alapból is sokkal erősebb anyaga tuti jobban meg fog védeni, mint egy sima farmer.
Nekem sajnos mindig a “Nyilas Mihály pakkot kapott!” felkiáltás jut róla az eszembe, pedig valójában ez a cucc tényleg úgy néz ki, mint egy sima utcai bokacipő. Éppen csak erősebb a talpa, a sarka és egy kicsit védi a bokacsontot is. Viszont sem komfortban, sem megjelenésben nem fogsz csorbát szenvedni, ha a szép klasszikus motoroddal érkezel meg a munkába vagy egy tárgyalásra.
Nálam messze a legmenőbb fazon, ennél jobban semmi nem helyettesíti a sokak által istenített katonai surranót. Persze nem az ihlette a tervezőket, hanem az úgynevezett amcsi favágó stílus – viszont így az Alpinestars Monti baromi jól passzol a heritage gépekhez, illetve azokhoz a nadrágokhoz és bőrdzsekikhez, amiket az ilyen motorokra a külsőségekre tényleg adó rájderek hordanak. A talp-, a sarok-, a lábfej- és a boka rész is erősített, de még a váltókar alatt is tartalmaz egy kis párnázást.
Inkább a kilencvenes-, mintsem a hetvenes évek stílusjegyeit viseli magán – de ha a motorodhoz jobban illik a korábbiaknál, lehet hogy ő lesz a befutó. Ráadásul jobban is szellőzik az összes többi cuccnál – így ha nyáron menősködsz, mellette is szól egy vitathatatlan érv. Egyéb védelmi képességei olyanok, amiket az Alpinestars esetében elvárunk, így rendelkezik is CE minősítéssel.
Hiába idézed a múltat, ha elcsúszol, úgyis magad elé teszed a kezed. Mind ezt csináljuk. Így érdemes védeni a tenyered – ezt pedig ennél stílusosabban lehetetlen megtenned. A legkirályabb cafe racerhez is illik a finom kecskebőrből készült holmi. Nem a száguldozásról szól, hanem a minimális védelemről és a megjelenésről – tényleg krúzoláshoz lett kitalálva!
Egy igazi retro, vintage kesztyű, amely az Alpinestars múltját idézi. A legkellemesebb kecskebőr simul a kezedhez, amely az ököl részen EVA szivacsozással van ellátva, így a védelemről sem kell lemondanod. A tenyérnél és a markolatnál textil erősítéssel látták el, illetve a tenyér külső részén plusz szivacsozást is kapott egy esetleges esés esetére. Így ha hemperegni kell, inkább ebben, mint az előzőben.
Minden szempontból méltó párja előzőként említett márkatársának. Éppen csak alkalmasabb az őszi és a tavaszi viselésre, míg a Robinson LT kimondottan nyári cucc. Ugyanolyan stílusos, ugyanúgy véd és pontosan ugyanolyan minőségi anyagból készül. A hűvösebb időkre vintage vonalon nehéz kívánatosabbat találni.
A kiemelt és bemutatott holmik mellett sok más motoros cuccot találsz a kis bemutatóteremben, így ha van egy szép régi, vagy klasszikus de új motorod, mindenképpen jól jársz egy alapos szétnézegetéssel!
(Támogatott tartalom.)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »