Újabb részletek láttak napvilágot a 21 éves múltra visszatekintő M3 sorozat legújabb tagjáról. Az új M3 motorja meglehetősen „kihegyezett”, hiszen a 3999 köbcentis V8-as, 8300-as fordulaton adja le 420 lóerő maximális teljesítményét és 8400 fordulat/perc maximális fordulatszámra képes. Az ehhez képest alacsonyan, 3900-nál jelentkező maximális nyomaték széles dinamikatartományról árulkodik. A hatalmas teljesítmény természetesen részlegesen önzáró differenciálművön, és ahogyan a képeket nézzük, irgalmatlanul széles hátsó gumiabroncsokon keresztül jut az útra. A vérbeli rajongók félelmeivel ellentétben nem valamilyen automatikus, hanem manuális váltóval kerül forgalomba.
A nullaszázas sprintet 4,8 másodpercre ígérik, míg csúcssebességét 250 kilométer/óránál limitálják. Sokan aggódtak, hogy a V8-as erőforrás orrnehézzé és így rosszabbul kezelhetővé teszi az M3-at elődjéhez képest. Szerencsére erről nincs szó, korszerű, könnyű anyagok felhasználásával az erőforrás csupán 202 kilogramm, amely 15 kilogrammal könnyebb mint a korábbi sorhatos, amelyet levált. Az M3 az M5-höz hasonlóan rendelkezik a MDrive gombbal, amellyel az autó bizonyos funkcióit változtathatjuk. A futómű, a kormányszervó, a menetstabilitási rendszer és a motor karakterisztikájának beállításaival az M3 a nyugodt kocsikázástól a versenypálya nyílt napjáig bármilyenre beállítható.