Ha az ember a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen akar indulni, ahhoz kevés lesz egy gyári Ducati Hypermotard. Normál körülmények között persze egy borzasztó jó motorról van szó, de 4’000 méter felett egyáltalán nem garantált, hogy hozná az elvárt gyári teljesítményt.
Még szerencse, hogy akadt egy olyan rendes fickó mint Michael Woolaway, aki készségesen vállalta hogy az igényekhez mérten átépíti a Ducatit. Nem volt rest minden felesleges kacatot eltüntetni, valamint a gép teljesítményét is majdnem megduplázta. Így már csak nagyjából 155 kilóhoz tartozik 200 lóerő, ami egy elég durva arány. Főleg úgy, hogy ez már a megtankolt érték. A képeket elnézve nem kérdés: itt a funkció nagyságrendekkel előrébb került a fontossági listán, mérföldekkel megelőzve a dizájnt.
A Hypermotard blokkja sem úszta meg, a helyén egy Ducati 1198 RS szíve dobog, hörög, ordít, de a benzin tank is összement, mindössze nagyjából 10 liter benzint tud így befogadni, ami egy felfutásra pont elég. A motor elemei karbonból készülnek, Woolie keze munkája, de Paul Taylor is besegített egy kicsit. A felnik szintén karbonszálasak, azokat a BST szállítja. Mivel mindenféle biztonsági elektronikától megfosztották szegény motort (otthon ne próbálj megülni egy 150 kilós 200 lóerős gépet segédelektronika nélkül!). Woolie egy módosított Forma 1-es autó légterelőjét tette a gépre, így próbálva csökkenteni az egykerekezési hajlamot. Egy szolid ültetésnek hála a motor három centivel közelebb került a földhöz, az Andreani felfüggesztésnek hála pedig nem lesz gond a 156 kanyar egyikével sem.
Habár még nem készült el a projekt, mi elég bizakodóak vagyunk, a 2018-as Pikes Peak-ig pedig még van idő. Nektek hogy tetszik az átépítés?
Rengeteg képet találtok lejjebb a galériánkban!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »