Azt hiszem, abban minden motoros egyetért, hogy a legbiztonságosabb viselet a bőrruha. Na nem a sajátunk – bár van, aki csak azt hordja nagy melegben – de ez a verzió a legkisebb baj esetén is fájni szokott. És a bajokhoz sorolhatjuk a leégést meg a bogarakat is, nem csak az aszfalton csúszást! Na de ki bír egy bőrruhát elviselni mondjuk városban motorozva, amikor tényleg ránk zúdul a kánikula? Az Alpinestars hazai képviselete, a Motostar szerint legszellősebb bőrruhájuk – az SP-1 Airflow – még ilyenkor is hordható. Most kiderül: így van-e tényleg a gyakorlatban is?
A dzseki felépítése teljesen szokványos. Általános, elsősorban sportos utcai használatra alkalmas fazon, olyan megjelenéssel, amely mégis szinte bármilyen motoron hordható. A biztonság csak úgy sugárzik belőle: a vastag bőr egészen biztosan nem fog sem elkopni egy aszfalton csúszás során, sem elszakadni.
A protektorozás az Alpinestars termékeinél megszokott módon minden igényt kielégítő. Nagy méretű és CE minősítésű betétek vannak a vállnál és a könyöknél. A gerincünk felett kialakított zsebben csak egy szivacs kapott helyet – ennek az a sorsa, hogy a tulajdonos azonnal kihajítsa. Helyére többféle megoldás is mehet – ezeket korábbi anyagunkban részletesen be is mutattuk már.
Mivel a bőr ruházatnak nagyon pontosan kell idomulni testünkhöz, a tervezők a könyök felett is egy rugalmas betétet alakítottak ki, illetve ugyanilyen található a kar belső felén és az oldalunknál is. Utóbbiak nagy előnye a szellőzés javítása – biztonsági szempontból meg nem kell aggódnunk: ezeken a helyeken nagyjából garantáltan nem fogunk csúszni. Ahol fogunk, ott mindenhol a legszívósabb bőr van!
A bőr részek az SP-1 Airflow esetében mindenhol perforáltak – kivéve, ahol protektorok vannak alattuk. Persze ez elméletben szép, de hogy az apró lukakon mondjuk nem versenypályás, hanem városi sebességnél milyen légmozgás alakul ki, azt csak a gyakorlatban lehetett kideríteni. Így az idén nyáron igen jellemző 35 fokban motorra pattantam, és a 60-at sehol át nem lépve gurultam néhány kilométert a cuccban.
Álló helyzetben az apró nyílások nem nagyon segítenek. Kint a napon a fekete és masszív anyagú dzseki meleg volt – melegebb, mint egy hálós textil társa. A meglepetés elindulás után ért: alig mozdult meg a motor, és felső testem szó szerint minden pontján megindult a légáramlat. 50 körül már olyan masszívan, hogy az egész viselet tökéletesen kellemessé vált. Nehéz ezt tovább ragozni, de a meglepő végeredmény: egy komolyan megtervezett és kivitelezett perforált bőrdzseki tökéletesen hordható akár városban és a legnagyobb melegben is!
Videónk végén érdemes megnézni azt a részt, amikor elvben befejeztük a felvételt, majd Balázs feltette a “Na és milyen valójában?” szövegű, tipikus kérdést
Az Alpinestars SP-1 Airflow perforált kabátja tökéletes választás lehet mindenkinek, aki nem akar semmilyen kompromisszumot kötni a biztonság terén. Egy elcsúszás során garantáltan sokkal többet véd bármilyen textil motoros ruhánál. Ugyanakkor hihetetlenül jó szellőzése miatt akár túrán, akár városban tökéletesen elviselhető hőkomfortot nyúlt valódi kánikulában is.
Természetesen tisztában kell lenni vele, hogy amint hűlni kezd az idő, egy vékony, de meleg aláöltözőről és egy passzentos esőruháról sem árt gondoskodni. Utóbbi a csapadék miatt is kell, de hűvös időben sem leszünk meg nélküle. Ezek azonban a hálós textil cucchoz is kellenek – amely már rég leszakadt rólunk a zakó során, amikor ez még meg sem rezdül…
(Támogatott tartalom.)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »