Gyorsan emeljük ki, hogy válogatásunk a teljesség minden igényét kerüli. Éppen csak felütöttük a Guinness Világrekordok Könyvét, azon belül is a motorok világából szemezgettünk. Jöjjön néhány olyan kétkerekű, amely a maga nemében egyedülálló. Egyik sem hétköznapi használatra készült, de attól még mindnek van valamilyen vitathatatlan különlegessége.
A Guinness Világrekordok Könyvébe bejegyzett első belső égésű motor kétkerekű favázzal készült. Gottlieb Daimler (1834-1900) építette 1885 október és november között Bad Cannstattban. Az első motor első motorosa Wilhelm Maybach (1846-1929) volt.
A gépezet egyhengeres, négyütemű volt, hengerűrtartalma 264 köbcentiméter, legnagyobb sebessége 19 kilométer/óra. A mostani gépszörnyeinkhez képest elenyésző, 0,37 kW-os (0,5 lóerős) erőforrás dolgozott az “Einspur” névre keresztelt járgányban, amely elképesztő 700 fordulat/perccel pörgött. Épp csak megélte nagykorúságát, ugyanis 1903-ban egy tűzben elégett.
Az első motor halálának 100. évfordulóján jegyezték be a Rekordok Könyvébe a maga csúcsát azóta is tartó legkisebb motort. Elfér a tenyeredben! Meglovagolni sem egyszerű, a lábtartó nem is a motoron, hanem a motoros csizmáján van.
A svéd Tom Wiberg készítette motorépítő műhelyében és “Smalltoe”-nak (kislábujjnak) nevezte. Az első kerék 16, a hátsó 22 milliméteres. A mikrogép 80 milliméteres tengelytávú. Az ülésmagassága 65 milliméter, a súlya 1.1 kilogramm. A 0,22 kW (0,3 lóerő) teljesítményű motorjával 2 kilométer/óra csúcssebességre képes.
A legkisebb után következzen a leghosszabb motorkerékpár, ami Indiában került ki Bharat Sinh Parmar kezei közül. A korábbi csúcstartó 4 méteres rekorderhez képest nagyot ugrott méretben. Az építő hagyományos Bajaj típusú motorját hosszabbította meg egy fémvázzal 26.29 méternyire. Szegény szerkezet kanyarodásra így már nem is igen volt képes. 2014. január 22-én kapta meg a Guinness világrekorder címet: a bejegyzéshez a minimum 100 méter táv teljesítésére volt szükség.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »