Guy Martin számára ezúttal sem alakultak fényesen az Ulster Grand Prix körüli dolgok a Honda Racing csapatánál. Pedig nagy reményekkel csatlakozott a versenymotor-istállóhoz, miután 2015-ben akkorát zakózott a Dundrodhoz tartozó utcai versenypályán, hogy utána a komplett 2016-os szezont ki kellett hagynia. A várakozást viszont nem kis csalódás követte, miután az új Honda Fireblade egészen egyszerűen versenyképtelennek bizonyult, mind a North West 200-on, mind legendás Isle of Man TT versenyen. Igaz, azóta történtek erőfeszítések azért, hogy jobban muzsikáljanak a gépek. Ennek ellenére az előrelépés elmaradt.
Martin tesztelt egy motort a Caldwell parkban nemrég, de képtelen volt vele versenyképes köridőt futni. Így megszületett az a kellemetlen döntés, hogy a közönségkedvenc versenyző kihagyja az Ulster GP-t, amit a verseny fővédnöke, Noel Johnston is megerősített nyilatkozatában. “Természetesen csalódott vagyok a Honda által kiadott hírek hallatán, hogy Guy nem fog indulni a dundrodi versenyen, de összességében nem meglepő azok után, hogy az egész csapatnak milyen nehézségekkel kellett szembenéznie a szezon alatt.”
Guy Martin egy igazi közönségkedvenc, akinek a nagy visszatérését a sporthoz sokan várták. Illetve várják jelen pillanatban is, de ez nem igazán akar sikerülni. Na de miért az a rajongás, az a nehezen megmagyarázható valami, ami körüllengi és a motorsport ikonikus alakjává teszi őt? Igazán csak találgatni lehet, de miután 24 évesen úgy robbant be élete első TT versenyére, hogy rögtön dobogóra állt, felhívta magára a figyelmet. Amellett viszont, hogy ő az egyik legnépszerűbb motorversenyző, nem szállt el saját magától. Családi kombival jár, a senior verseny után pedig simán összepakol és hazamegy, ha másnap munka van. Ugyanis számítanak rá a műhelyben. Teherautó-szerelő, aki előbbre valónak tartja a kétkezi munkát, mint a tévés forgatást. (“The boat, that Guy built” címmel forgott egy Angliában sikeres ismeretterjesztő sorozat, amelyben ő volt a főszereplő).
Aztán ott van még a fura arcszőrzete, amit nem könnyű hova tenni. De a magunkfajta motoros könnyedén megérti az ilyenfajta igényeket. Vagy hogy korábban simán rácsapta a laptopot a Brit Superbike Bajnokság tulajdonosának ujjaira, mert az beszólt neki. Tehát azért szeretjük Martint, mert könnyen úgy érezhetjük, hogy ő egy sima, közülünk való srác. Na meg mert akkora punk alakja a motorsportnak, hogy éppen csak nem csendül fel mögötte a rajtrácson egy Sex Pistols dal, ahogy gázt ad.
Az Ulster GP pedig, amit Észak-Írországban rendeznek meg, Belfast belvárosától megközelítőleg 17 kilométerre van. Ez azt jelenti, hogy körülbelül annyira megerőltető kilátogatni rá a helyieknek, mintha Budapestről ki kellene valahogy erőszakolnunk magunkat úgy körülbelül a Pátyot és Telkit összekötő útig. Szóval érdemes… Ne úgy képzeljük el a heppeninget, hogy pénteken szabadedzés, vasárnap rajt, hanem ez bizony egy egész hetes dzsembori. Idén augusztus 6 és 12 között rendezik meg zenével, régi motorokkal, este mulatozó pityókás írekkel, és a kihagyhatatlan helyi sörökkel. Na, sikerült adnom valakinek egy jó utazós tippet?
A dundrodi riget tartják a leggyorsabb utcai versenynek, Guy Martinnak az itt történt balesete ellenére ez a kedvenc pályája. Elképesztő tempót futnak a versenyzők. Nagyon veszélyes, és nagyon látványos. Meg is mutatnánk egy videóban inkább. Külön felhívnám a figyelmet a belső kamerás felvételekre, és a 300 kilométer/óra körüli nyelezésre:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »