Amikor valaki aktív életet él, motorozik, majd egyszer csak egy baleset következtében mozgássérültté válik, gyökeresen megváltozik körülötte minden. A kerekesszékes embernek komoly feladat olyan izgalmakhoz jutni, mint korábban. Egy kis amerikai cég, a Trident Motorcycles azonban pontosan rájuk gondolva építette egy olyan járgányt, amely igazi adranlinbomba lesz számukra is. Persze van más megoldás, igazi motor is – de sokaknak az már örökre álom marad.)
A szerkezet igazából egy különleges trike. Három kereke van, de elöl található a dupla. Ezeket hajtja a keresztbe beépített motor. A Trident irányítását egy motorkerékpáréhoz hasonló kormánnyal kell végezni – az első kormányzott kerekek 45 fokos elfordulásra képesek mindkét irányban. A hátsó szóló kerék csupán szabadon futó üzemmódban követi a járművet.
Amely teljes egészében egy kerekesszék köré lett tervezve. Középen ugyanis egy megfelelő méretű lemezre lehet felgurulni, ott először a széket rögzíteni, majd a pilótát is. A könnyebb be- és kihajtás érdekében a hátsó futómű egy különleges hidraulikus egység. Képes oldalra kifordulni, ezzel téve megközelíthetővé a tolókocsi számára a kormány mögötti állást. Ezen felül azonban le is tudja engedni a Trident hátulját – így lesz igazán akadálymentes a bejutás.
A bevezetőben említett “adrenalinbomba” nem volt költői túlzás. A Trident tervezett menetkész tömege (ebbe állítólag beleszámoltak egy átlagos kerekesszéket is emberrel együtt) 567 kilogramm. Ezt egy választható négy hengeres benzinmotor mozgatja – elsődlegesen a Honda 1,8-as VTEC blokkját ajánlják turbófeltöltéssel, 210 lóerővel és öt sebességes automata erőátvitellel. Ez pedig ezzel a széles első nyomtávval brutális dolgokra lehet képes!
Pontosan ezért a Trident terve elkészült egészséges emberek számára is. Ekkor a középen levő, kerekesszék fogadására kialakított terület helyén egy sportülés található, amelyből szintén csak a kezeit használva irányíthatja az adrenalingyárat a pilóta. Ez a Model C, amelyet 24’600.- dollárért, vagyis közel 6,5 millió forintért rendelhető meg. A Limited Moblity Model – ez rendelkezik a fent részletezett hátsó futóművel és használható ezért kerekesszékkel is) pedig 29’800.- zöldhasút, vagyis 7,8 millát kóstál.
A Trident Motorcycle Kickstarter kampánya jelenleg folyik, így a gyártás csak annak befejezése után fog elindulni. Az biztos, hogy nem lesz egy Velorex elterjedtségű cucc, de hogy valódi élményeket fog szerezni boldog tulajdonosainak, az biztos!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »